داچیا سندرایدر ؛ خودرو راننده معروف مسابقات رالی داکار 2024

کمپانی داچیا به تازگی از داچیا سندرایدر رونمایی کرده است و این خودرو جدید به عنوان نماینده برند داچیا در مسابقات رالی داکار 2024 شرکت خواهد کرد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، خودرو داچیا سندرایدر (Dacia Sandrider) با مشارکت شرکت انگلیسی پرودرایو که متخصص خودروهای اسپرت است توسعه داده شده ولی طراحی آن به طور کامل در استودیوی برند داچیا صورت گرفته است.

داچیا سندرایدر به سبک و سیاق خودروهای باگی طراحی و به طور خاص برای شرکت در مسابقات رالی تجهیز شده است. قرار است سه دستگاه داچیا سندرایدر در مسابقات رالی داکار شرکت کنند و رانندگان مشهوری مانند ناصر العطیه و سباستین لوپ که هر کدام به ترتیب 5 و 9 بار قهرمان مسابقات رالی شده‌اند رانندگی با دو دستگاه از آن را بر عهده خواهند داشت. کریستینا گوتیرز، قهرمان مسابقات رالی، نیز پشت فرمان سندرایدر سوم خواهد نشست.

راز آسمان پایتخت

به منظور پایین آوردن وزن داچیا سندرایدر، در بدنه آن از پنل‌های فیبر کربن استفاده شده است و سیستم تعلیق نیز به گونه‌ای طراحی شده تا از پس شرایط سخت مسابقات رالی به خوبی برآید. در رنگ‌آمیزی بدنه داچیا سندرایدر نیز ذرات ضداشعه به کار رفته‌ تا از تاثیر دما بر روی آن بکاهند.

داچیا سندرایدر به یک موتور شش سیلندر 3.0 لیتری و دو توربوشارژری مجهز شده است که 355 اسب بخار نیرو و 539 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و از یک سوخت سنتتیک ویژه استفاده می کند که آرامکو، شرکت نفت عربستان، آن را برای مسابقات داکار تأمین خواهد کرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز