دانستنی های لازم درباره اخذ ویزا

ویزا-کاماپرس

ویزا یا روادید، جواز ورود یک فرد یا یک گروهی به کشور خارجی است. ویزاها در انواع مختلف توریستی، تحصیلی، کاری، ترانزیت و… صادر می‌شوند. می‌توان ویزا را بر اساس مدت زمان اعتبار به دو دسته کوتاه‌مدت و بلند مدت تقسیم کرد. همچنین، ممکن است ویزا به صورت برچسب یا لیبل بر روی صفحه گذرنامه شما پیوست شود و یا اینکه کاملاً الکترونیکی باشند.

به گزارش کاماپرس، مسافران ایرانی اجازه سفر بدون اخذ ویزا را به 11 کشور دنیا از جمله ترکیه، گرجستان، ارمنستان، عراق، قزاقستان و… دارند؛ اما برای سفر به سایر کشورها باید نسبت به اخذ ویزای الکترونیکی یا فرودگاهی اقدام کنند.

در ادامه این گزارش، نکات مهم درباره اخذ ویزا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آشنایی با انواع ویزا

ویزای توریستی: این ویزا برای گردشگران خارجی و به صورت موقت و کوتاه‌مدت، صادر می‌شود.

راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی: کسانی که قصد ادامه تحصیل در یک کشور خارجی را دارند، باید پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مقصد، نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنند.

ویزای کاری: این ویزا در دو نوع کوتاه‌مدت و بلند مدت صادر می‌شود. برای دریافت ویزای کار در یک کشور، باید حتما دعوت‌نامه از طرف یک کارفرمای بومی به سفارت‌خانه ارائه شود.

ویزای ترانزیت: مسافرانی که برای رسیدن به مقصد باید در یک کشور ثالث، توقف کوتاه‌مدت داشته باشند، باید ویزای ترانزیت را دریافت کنند.

ویزای سرمایه‌گذاری: این ویزا به افرادی ارائه می‌شود که در کشور خارجی، قصد سرمایه‌گذاری دارند یا یک کسب و کار را راه‌اندازی کرده‌اند.

ویزا را می‌توان بر اساس تعداد دفعات مجاز ورود به کشور مقصد به ویزای سینگل (یک بار ورود) و مولتی (چند بار ورود) نیز دسته‌بندی کرد.

تفاوت ویزا با پاسپورت چیست؟

پاسپورت یا گذرنامه، یک مدرک شناسایی بین‌المللی است که مشخصات هویتی دارنده در آن ثبت شده است. تمام مسافران، برای خروج از کشور خود نیاز به ارائه پاسپورت دارند. اما ویزا یک مجوز برای ورود به کشور مقصد است. پاسپورت برخلاف ویزا انواع مختلفی ندارد و برای تمام سفرها به یک صورت صادر می‌شود. یکی از مدارک لازم برای اخذ انواع ویزا داشتن پاسپورت یا گذرنامه معتبر است.

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا

شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزا به نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. به طور کلی، معمولاً اکثر کشورهای دنیا داشتن تمکن مالی، اثبات وابستگی به کشور مبدا و گردش حساب مناسب را شرط لازم برای صدور انواع ویزا در نظر گرفته‌اند. همچنین، به همراه داشتن پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، عکس پرسنلی، مدارک هویتی، بیمه‌نامه مسافرتی، واچر هتل، بلیط پرواز و… برای اخذ انواع ویزا لازم است.

تعیین وقت سفارت برای ویزا

تمام اشخاص برای پیگیری امور مربوط به ویزا، انگشت‌نگاری یا مصاحبه باید در روز و ساعت مشخص در سفارت‌خانه کشور مقصد حضور داشته باشند. برخی کشورها هم مانند کانادا، آمریکا و انگلیس در داخل ایران، سفارت فعال ندارند. بنابراین، افرادی که قصد دریافت ویزا از این کشورها را دارند، باید برای رزرو وقت سفارت اقدام و به کشور واسط سفر کنند. متقاضیان ممکن است برای چند روز آینده و یا چند ماه آینده، موفق به دریافت وقت سفارت شوند. البته برخی از کشورها مانند ژاپن هم نیازی به دریافت وقت ندارند و متقاضیان می‌توانند بدون برنامه قبلی به سفارت‌خانه مراجعه کنند.

پیکاپ ویزا به چه معناست؟

چنانچه متقاضی، قصد دریافت ویزای کشوری را داشته باشد که سفارت آن در ایران فعال نباشد، نمی‌تواند به صورت مستقیم برای خدمات ویزای کشور مقصد اقدام کند. او مجبور است برای انجام بخشی از کارها به یک کشور واسط مانند ترکیه یا عمان سفر کند تا اموری مانند ثبت اثر انگشت، عکس بیومتریک یا مصاحبه را در سفارت‌خانه انجام بدهد.

اگر تمامی مراحل به درستی صورت بگیرد، متقاضی باید مجدداً برای دریافت ویزا به کشور واسط سفر کند. اما می‌تواند با استفاده از سرویس پیکاپ ویزا، پاسپورت خود را به کشور واسط ارسال کند و برچسب ویزا را بر روی پاسپورت دریافت کند. این سرویس در زمان و هزینه‌های شما به طرز قابل توجهی، صرفه‌جویی خواهد کرد.

ویزای فرودگاهی چیست؟

برخی کشورها ویزای خود را به صورت فرودگاهی صادر می‌کنند. در این شرایط، متقاضیان باید برای سفر به این کشورها تمام مدارک مورد نیاز را به صورت الکترونیک در سایت، بارگذاری کنند. پس از تایید مدارک، فرد در فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت می‌کند. این نوع ویزا نیازی به مراجعه به سفارت‌خانه را ندارد.

آذربایجان، عمان، مالدیو، قطر، لبنان، بولیوی، سورینام و… از جمله کشورهایی هستند که به مسافران ایرانی، ویزای فرودگاهی ارائه می‌کنند.

ویزالند؛ اخذ فوری و مطمئن ویزا

ویزالند، معتبرترین مرجع فارسی ویزا محسوب می‌شود که سریع‌ترین و حرفه‌ای‌ترین خدمات را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از این مجموعه، مشاوره‌های تخصصی را دریافت کنید و یا تمامی مراحل اخذ ویزا را به ویزالند بسپارید. چنانچه به دریافت وقت سفارت نیاز داشته باشید، مشاوران با تجربه ویزالند با ارتباطات قوی خود، می‌توانند سریع‌ترین زمان را برای شما رزرو کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت ویزالند به آدرس www.visaland.org مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 1836-021 تماس بگیرید.

انتهای پیام

 

مرتبط با : ویزالند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز