ثروت میلیاردهای جهان کاهش یافت؛ به جز جف بزوس!

لست سکند

جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان تنها در سه ماه ابتدایی سال 2020 ثروتی معادل 24 میلیارد دلار به دارایی های خود افزوده است و این درحالیست که سایر ثروتمندان دنیا با شیوع همه‌گیری کرونا و رکود ناشی از آن در حال از دست دادن روزانه ثروت خود هستند.

به گزارش کاماپرس به نقل از بلومبرگ، جف بزوس ثروتمندترین مرد جهان این روزها، روزهای طلایی را تجربه می‌کند چرا که با قرنطینه شدن مردم در خانه هایشان بیش از پیش نیازمند سایت آمازون هستند و وی روز به روز ثروتمندتر می‌شود. سهام این خرده فروشی آنلاین در روز سه شنبه تا 5.3 درصد صعود کرد و ارزش خالص دارایی بنیان‌گذار آن به 138.5 میلیارد دلار رسید.

رقابت ثروتمندترین افراد جهان در 20 سال گذشته به روایت فوربس

به این ترتیب بزوس در همین ابتدای سال 2020 بالغ بر 24 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده است. همچنین مک مکنزی بزوس دیگر سهامدار این خرده فروشی آنلاین که تنها 4 درصد از سهام آمازون به او تعلق دارد و پیشتر 8.2 میلیارد دلار ارزش دارایی او بود حالا به ثروتی معادل 45.3 میلیارد دلار دست یافته و نفر هجدهم در فهرست ثروتمندان بلومبرگ است.

در این باره بیشتر بخوانید:

راز آسمان پایتخت

تفاوت معنای رکود کرونا برای ثروتمندان و فقرا

این همه‌گیری غیرمنتظره، اقتصاد جهانی را تعطیل کرده و اشتغال تقریبا 17 میلیون آمریکایی را در طول 3 هفته اخیر به تعطیلی کشانده است. آمار شرکت مورگان چیس و کمپانی ولزفارگو روز سه شنبه نشان می‌دهد که زیان‌های ناشی از کاهش بی سابقه کار که غالبا در بخش‌های کوچک و متوسط روی داده است با بحران مالی سال 2008 رقابت می‌کند.

بر اساس رده‌بندی میلیاردرها در بلومبرگ، بزوس و بخشی از همتایان ثروتمندش به کمک دولت‌ها و بانک‌های مرکزی با تقویت بی سابقه بازارها، درهفته های گذشته از شانس خوبی برای افزایش ثروت خود برخوردار بوده اند، این در حالیست که امسال مجموع خالص دارایی 500 نفر از ثروتنمدترین افراد جهان 553 میلیارد دلار کاهش یافته است.

بر اساس تحقیقات صندوق بین المللی پول، وضعیت معاملات در صنایعی که اکنون با خطر ورشکستگی دست و پنجه نرم می کنند نشان می دهد که طی یک دهه گذشته مدیران و مسئولان این بنگاه ها بسیار بی تدبیر عمل کرده‌اند.

به گفته مت ملی، استراتژیست ارشد بازار در کمپانی میلر تاباک، بخاطر تحولاتی که در حال حاضر در جهان روی می‌دهد فاصله طبقاتی بیشتر و بیشتر می‌شود. در واقع افراد بسیار ثروتمند مجبور از بابت رکود فعلی چندان نگران باشند و افرادی که ثروت کمتری دارند هم نگران این نیستند که باید غذا تهیه کنند یا نگران سقف بالای سرشان باشند اما بیکاری و رکود و نداشتن درآمد برای فقرا طعم متفاوتی دارد.

مرتبط با : آمازون
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “ثروت میلیاردهای جهان کاهش یافت؛ به جز جف بزوس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز