خودرو خورشیدی اسکاد ؛ کلید حل مشکلات ترافیکی شهرهای بزرگ

تورهای مسافرتی لحظه آخر

خودروهای تک سرنشین یکی از بزرگترین چالش‌های ترافیکی در شهرهای بزرگ است. در مسیرهای شلوغ و پرترافیک، یک خودرو تک سرنشین بیشتر از فضایی که برای یک نفر نیاز است جا اشغال می‌کند و این امر زمانی به مشکل تبدیل می‌شود که تعداد خودروها افزایش پیدا کند. در واقع، همه شهرهای بزرگ جهان با این مشکل روبرو هستند و راه کارهایی برای ارتقاء سیستم حمل و نقل در پیش گرفته‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کمپانی هلندی اسکاد موبیلیتی (Squad Mobility) به تازگی از یک خودرو برقی دو نفره رونمایی کرده که نیروی برق آن از انرژی خورشیدی تأمین می‌شود. نمونه‌ای که در نمایشگاه تجهیزات الکترونیکی شهر لاس وگاس به نمایش گذاشته شده، یک پروتوتایپ است و تولید انبوه آن اواخر سال 2024 آغاز خواهد شد.

به گفته کمپانی اسکاد موبیلیتی یک پنل خورشیدی یکپارچه بر روی سقف خودرو اسکاد تعبیه شده که در یک روز آفتابی در هلند می‌تواند 22 کیلومتر بر برد این خودرو بیافزاید. در مناطقی که بیشتر آفتابگیر هستند این میزان می‌تواند تا 31 کیلومتر نیز افزایش پیدا کند. چهار باتری قابل تعویض روی این خودرو تعبیه شده‌ که می‌تواند برد آن را به 100 کیلومتر افزایش دهند.

خودرو برقی و خورشیدی اسکاد چنانچه برای رفت و آمد به محل کار و یا خرید مایحتاج روزانه مورد استفاده قرار بگیرد، هیچگاه به شارژ با برق نیاز نخواهد داشت. موتور چهار کیلوواتی اسکاد سرعت آن را به 45 کیلومتر بر ساعت می‌رساند که برای یک گشت و گذار درون شهری بسیار مناسب است.

راز آسمان پایتخت

خودرو برقی و خورشیدی اسکاد در سال 2025 به بازار عرضه می‌شود و قیمت آن به همراه دو باتری 6250 دلار اعلام شده است و چنانچه خودرو را به همراه دو در و کولر بخواهید 9300 دلار به قیمت پایه افزوده می‌شود.

انتظار می‌رود خودرو برقی اسکاد در آینده به عنوان خودرو خدمت به صورت گسترده‌ای مورد استفاده مراکز آموزشی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های تفریحی و شهربازی‌ها قرار بگیرد.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز