آغاز شمارش معکوس برای پرواز هواپیمای سوپرسونیک ناسا

تورهای مسافرتی لحظه آخر

شمارش معکوس برای پرواز هواپیمای سوپرسونیک و ساختارشکن X-59 به عنوان یک دستاورد بزرگ در تاریخ هوانوردی جهان آغاز شد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، هواپیمای X-59 متعلق به سازمان ناسا است و نخستین پروازش را در تاریخ 12 ژانویه 2024 از شهر پالم دیل کالیفرنیا شروع می‌کند. این امید وجود دارد که X-59 بتواند برخی مشکلات اساسی را حل کند.

به طور معمول وقتی سرعت یک شیء پرنده از سرعت امواج صوتی که خودش ایجاد می‌کند، بیشتر شود، پدیده‌ای به نام سونیک بوم یا شکستن دیوار صوتی به وجود می‌آید و طی آن امواجی مخرب به سوی سطح زمین ارسال می‌شود. شوک‌هایی که از این طریق ارسال می‌شود، می‌تواند به زیرساخت‌های زمینی آسیب وارد کرده و باعث وحشت‌ و رم کردن حیوانات شود. همچنین به دلیل ماهیت ویرانگر خود برای همه آزار و اذیت ایجاد کند.

راز آسمان پایتخت

هدف سازمان ناسا این است که یک پرواز مافوق صوت بدون ایجاد سونیک بوم انجام دهد که سونیک تامپ نامیده شده است. هواپیمای X-59 سی متر طول و 4.27 متر ارتفاع دارد و به همین خاطر شبیه سوزن به نظر می‌رسد.

موتور این هواپیما آن را قادر می‌سازد تا ارتفاع 16764 متر اوج گرفته و 1489 کیلومتر بر ساعت (1.4 ماخ) سرعت بگیرد. صدایی که این موتور ایجاد می‌کند در حدود 75 دسی بل و نزدیک به صدای بسته شدن در یک خودرو است. شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای ساختن این هواپیمای آزمایشی با سازمان ناسا همکاری کرده است.

پربازدیدترین مطالب را بخوانید:

انتهای پیام

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز