خلبان ها چقدر حقوق می گیرند؟

خلبانی از آن شغل‌هایی است که همه ما از کودکی تا به حال حداقل یک بار به آن فکر کرده‌ایم. خلبان باید حساس و مسئولیت پذیر باشد، اما با توجه به عمر برخی هواپیماهای مسافربری که در ایرلاین های ایرانی مشغول به کار هستند، این حساسیت و مسئولیت پذیری دوچندان می‌شود. اما اینکه خلبان ها چقدر حقوق می‌گیرند همواره از موضوعاتی است که برای علاقه‌مندان جالب است.

چه چیزی محدوده حقوق خلبان ها را متمایز می کند؟

به گزارش کاماپرس، خلبان ها حقوق یکسانی دریافت نمی کنند و بسته به عوامل بسیاری مانند سطح تجربه (سابقه خلبانی)، نوع ایرلاین (منطقه ای در مقابل خطوط هوایی جهانی)، رتبه خلبان، نوع هواپیمای پروازی، کشور وغیره حقوق خلبانان از یکدیگر متمایز می شود.

مطالب مهم و مرتبط:

ارشد بودن برای حقوق خلبان بسیار مهم است

خطوط هوایی بر اساس یک سیستم مبتنی بر ارشد بودن کار می کنند. ارشد بودن خطوط هوایی از برنامه خلبانان تا نوع هواپیمایی که آنها پرواز می کنند تعیین می شود. پس از آن، دستمزد آنها تحت تأثیر جایگاه آنها در لیست ارشدیت قرار می گیرد. به عنوان مثال، آنهایی که سابقه بالای‌ کاری دارند، در رده‌های بالای فهرست قرار دارند.

آریاک سفر

خلبانانی که به تازگی استخدام شده اند، در انتهای لیست قرار دارند. بنابراین، هدف هر خلبان جدید این است که در سریع ترین زمان ممکن شروع به بالا رفتن از نردبان کند. شایان ذکر است که خلبانان پس از سال اول حضور در یک شرکت هواپیمایی، مبلغ بیشتری را متناسب با ساعات پرواز خود دریافت می کنند. علاوه بر این، کسانی که بیشتر در یک شرکت می مانند، با گذشت زمان حقوق قابل توجهی دریافت می کنند. بر اساس آمار اداره کار ایالات متحده حقوق سالانه یک خلبان هواپیمایی بین 80920 تا 208000 دلار است.

پربازدیدترین ویدیوی امروز را ببینید:

خطوط هوایی منطقه ای در مقابل خطوط هوایی بزرگ

هر ایرلاین شرایط و دستمزد متفاوتی دارد اما کار کردن در یکی از خطوط هواپیمایی بین المللی و بزرگ شرایط بهتری را رقم می زند.

رتبه خلبان

هر چه تجربه و رتبه خلبان بالاتر باشد دریافتی بیشتر و در شرکت های بزرگ تر احتمالا کار می کند.در نظر داشته باشید که حقوق از افسر تازه کار تا کاپیتان، علاوه بر سالها تجربه، ممکن است حقوق خلبان را نیز سه برابر کند.

نوع هواپیما

پرواز با جت جامبو و هواپیمای غیر جت یکسان نیست و بسته به نوع هواپیما و ساعات پرواز، دستمزد خلبان متفاوت است.

درآمد خلبان ها در کشورهای مختلف

یونان: میانگین حقوق در سال 2022، حقوق ماهیانه از 2190 تا 6980 دلار متغیر است. عواملی مانند تجربه، مهارت یا موقعیت مکانی نقش مهمی در درآمدزایی خلبان دارند. همانطور که در هر کشوری اتفاق می افتد، هر چه خلبان با تجربه تر باشد، دستمزد او بالاتر خواهد بود.
انگلستان:
در انگلستان دستمزدها از 32500 دلار (سالانه) برای افسر تازه شروع به کار تا 190000 دلار برای یک کاپیتان با تجربه شاغل در یک شرکت هواپیمایی بزرگ متغیر است.
سوئد:
در سوئد نیز بسته به سابقه و سایر عواملی که ذکر کردیم، خلبانان از 2622 دلار تا 9834 دلار در ماه درآمد دارند.
دانمارک:
در دانمارک، حقوق خلبانان از 6993 دلار تا 9834 دلار در ماه است.

همچنین متوسط حقوق یک کاپیتان با تجربه در هلند سالانه 245000 دلار، فرانسه 235000 دلار، ایرلند 225000 دلار، آلمان 203000 دلار ، سوئیس 211000 دلار ،قطر 220000 دلار ، چین 300000 دلار در سال است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

44 دیدگاه برای “خلبان ها چقدر حقوق می گیرند؟

    • محمد گفته:

      خیلی جالبه که هیچ اشاره ای به ایران نشده ،،،مقاله ایرانی نویسنده ایرانی بدون کوچکترین اشاره ای به یک شرکت هواپیمایی ایرانی

    • پیمان گفته:

      دوستاتی که به اتشنشان عزیزمون حمله کردن یه سیوال ازشون دارم ؟شما حاضری شغلی داشته باشی که هر روز از خونه میایی بیرون امید برگشت نداشته باشی هر لحظه زندگیش ممکنه دیگه نباشه اگر خدایی نکرده یه روز ب نگشتن خونه اون زن و بچه اولره میشن اگر اواره شدن زن و بچه خودتون و خطر هر لحظه مردن ناراحتتون نمیکنه حق باشما

  1. شیرزاد اتش نشان گفته:

    با سلام چرا حقوق خلبان ایرانی را اعلام نکردین باید عرض کنم یک اتش نشان که ۳۰ سال در اتش نشانی خدمت میکند سختتر است از هر شغلی در ایران حتی از شغلی در در ۱۰۰۰ متری زغال سنگ چرا چون وقتی شبها ساعت ۳ و۴ و۵ و۶ که بهترین موقع خواب است ناگهان صدای اژیر که از مرکز پیام به صدا در می اید مغز انسان هک میکند وباید با سریعترین موقع خود را به محل حادثه برسانی حالا ان حادثه چه بمب وچه گاز وچه ترانس برق وچه منزل که انسانها گیر کردن وچه چاه ۲۰ متری و چاه ۵۰ متری ووووووووووووووووووووو به نظر من سختترین شغله من ۳۰ سال خدمت کردم حتی در ۸ سال جنگ در اکثر جبه های غرب وبمباران مناطق نظامی ومناطق کارخانه وووووووولی با کمترین دستمزد وبدن اظافه کاری در ماموریت بدون هیچ دستمزد مآموریت هر روز با خودم میگفتم فقط تا یک هفته دیگر استعفا میدهم ولی باز مشکل پیش می امد حتی فرمانده عملیات بودم خیلی سخت واحساس مسعولیت در برابر چند مآمور عملیات اسیب نبینند 👌👌

    • مهدی گفته:

      ۳۰سال خدمت کردی الان هم بیشتر از کارتون حقوق میگیرید والا اکثر ایستگاه‌های آتش نشانی در هفته ۳بار هم بیرون نمیان اونم وقتی میان فقط خونه مردم رو خراب میکنن مرد حسابی شما نیروی ۳یا۴سال خدمتتون ۱۵ میلیون میگیره باز هم میگید کم هست

    • مرتضي گفته:

      سلام دوست عزیز.
      الان که خوبه با 20 سال بچه‌ها ی آتش نشانی بازنشسته شده وحقوق 30 روز دریافت می کنند. البته ناگفته نماند شغل سختیه ولی شغل های دیگری هم هست مثل شغل بچه‌های حراست یا ناجا یا…. که شب بیدار ی رو تحمل می کنند.

  2. کریم سالاری گفته:

    حتماً خلبانان شجاع ایرانی باید ازهمه خلبانان جهان بیشتر حقوق
    دریافت نمایند چون با هواپیمایی پرواز میکنند که از نظر تحریم شرایط
    سختی راجهت تهیه لوازم وقطعات یدکی وهمچنین فرسوده بودن ایر لاینهای خطوط پرواز دارندخلبانان ایرانی به خاطر مردم وباخود گذشتگی فراتر ازتحمل خودشان وبا دلواپسی خانواده محترم کار بسیار مهمی را انجام میدهند خدا نگهدار این عزیزان باشد شغل خیلی سخت وطاقت فرسائی دارند.

  3. علی نجاران گفته:

    تولید پراید وجود پیچ کنترل سرعت واقعا سایپا خدمت کرده با قرار دادن این پیچ از سرعت ها کنترل کرده تشکر هنوز مانده تا بنز سوار شویم وبا سرعت مطمئن رانندگی کنبم

  4. جواد حیدری گفته:

    سلام حقوق کارمندان دانشگاه آزاد از خیلی از خلبانان بالاتر است.اونها از گرسنگی شبها مثل خلبانها به فضا پرواز میکنند.

  5. بهروز گفته:

    سلام لطفا از حقوق مهندسین هواپیما که با وجود تحریم هواپیما رو با جان ودل آماده می کنند ولی بدترین حقوق رو می‌گیرند هم بگویید.

  6. احمد گفته:

    سلام این که خلبانان در خارج پول خوبی می گیرند چیز مهنی نیست .تازه با حقوق معلمان برابر می شوند.یک ماه آنها به اندازه حقوق سی سال معلمان یک مدرسه پنج کلاسه است.

  7. حسین گفته:

    یا خبر نزنید یا میزنید کامل بگید دیگه! همه کشورهارو گفتین غیراز ایران! اصل کاری ایران بود بقیش زیاد مهم نیست! پس الکی خبر و نزنید

  8. مهدی گفته:

    بشین بابا آتش نشان ها الان دقیقا نیرویی که ۳یا۴سال خدمت هست ماهیانه ۱۵میلیون دریافتی داره دیگه بالاتر که ۲۰ وبیشتردیگه بیشتر ازاین میخوان کاری هم نمیکنن

  9. علی گفته:

    خلبان ایرانی بین ۱۲ تا ۱۰۰ میلیون در ماه درآمد داره با توجه به صندلی ، تجربه و شرکت هواپیمایی …

  10. احمد گفته:

    ب نظر من حقوق خلبانهای ایرانی باید خیلی بیشتر از میانگین جهانی باشد حقشونه چون باهواپیماهای دست چندم و تاریخ گذشته پرواز می‌کنند
    جونشون رو گرفتن کف دستشون

  11. میلاد گفته:

    در حال حاظر حقوق خلبان ایرانی از ۱۷۰۰۰۰۰۰ تا ۵۵۰۰۰۰۰۰ متغیر هست بدون پردیوم ها که برای ار شب ۱۰۰ دلار هست

  12. سام گفته:

    با تشکر از جناب عقبائی.
    اما متاسفانه به همه نکات اشاره کردید بجز حقوق خلبانان جنگنده و خلبانان مسافربری در ایران. البته ارشدیت در خلبانان نظامی به درجه نیست و به ساعات بیشتر پرواز است. متاسفانه ساعات پرواز خلبانان جنگنده ایران در حال حاضر بسیار کمتر از خلبانان قدیمی و بخصوص نسل خلبانان زمان جنگ است. آنزمان یک ستوان خلبان حداقل هزار ساعت سابقه پرواز داشت و مانورهای مرتب و زیادی با بمب و موشکهای جنگی انجام داده بودند و همین مسئله باعث شاهکارهای آنها بخصوص چند ماه اول جنگ شد . شاید ندانید که در چند ماه نخست جنگ، بیشترین خلبانان شهید در راه دفاع از کشور را داشتیم و بیشترین بار جنگ بر دوش خلبانان نیروی هوائی و هوانیروز بود. آنها با بمبارانهای مدام ستوتهای نظامی، خطوط راه آهن، و بخصوص پالایشگاهها و تلمبه خانه های نفت عراق مانع رسیدن سوخت و مواد غذائی و نیروهای کمکی، پیشروی سریع آنها در داخل خاک کشورمان شدند.

  13. علی گفته:

    حقوق خلبان ایرانی میانگین ۱۰۰۰دلار
    تازه اگر با هرینه حدود۵۰۰میلیون و هزار خوان رستم رد بشی و استخدام بشی

  14. امیررضا گفته:

    سلام من امیررضا هستم 15 ساله از اصفهان.
    می خواستم بگم که به مثال خلبانی که 6 صبح امروز پرواز را شروع می کنه و 6 صبح فردا روی زمین می نشینه سختی کار نداره که بعضی ها می گن خلبان ها کار نمی کنند.
    اگر ایران زرنگی کنه و بتونه چند جنگنده اف 15
    سوخو 57 و …. را خریداری کنه و بعد از روی آنها بسازه و بتونه به روزرسانیش کنه که بهترین هواپیما بشه، ایران رقیبی نخواهد داشت.
    من که تا بتونم تلاشم را می کنم تا بهترین خلبان بشوم.
    خدانگهدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز