خطر درگیری جنگنده های روسیه و هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای سیاه + فیلم

لست سکند

در چند ماه گذشته ، نیروی هوایی امریکا در حوزه آب های دریای سیاه و بالتیک ، تعداد پروازهای شناسایی خود را در مرزهای فدراسیون روسیه افزایش داده اند و روسیه نیز به نوبه خود جنگنده هایش را جهت رهگیری به پرواز در می آورد.

در عین حال پس از چنین رهگیری هایی که طی آن هواپیماهای روسی برای شناسایی به هواپیماهای آمریکایی نزدیک می شوند ، خلبانان آمریکایی اغلب از “رویکرد خطرناک” آنها شکایت می کنند.

به گزارش کاماپرس و به نقل از RBC، در طول یک سال ، روسیه بیش از صد مورد از این رهگیری را در مرزهای خود انجام داده است. ایالات متحده در تلاش است روسیه را تحت فشار قرار دهد ، اما چنین رفتاری می تواند به یک فاجعه ختم شود.
وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اطلاع داد که در تاریخ 12 اوت ، ارتش روسیه یک جنگنده Su-27 را برای شناسایی دو هدف هوایی بر فراز دریای سیاه ، که به مرزهای ایالتی نزدیک می شدند ، اعزام کرده است.

در این بیانیه آمده است: “خدمه این جنگنده روسی به طور مداوم در مسافت ایمن به اهداف هوایی نزدیک شده و آنها را به عنوان هواپیمای شناسایی استراتژیک نیروی هوایی ایالات متحده RC-135 و هواپیماهای گشت P-8A Poseidon نیروی دریایی ایالات متحده رهگیری می کنند.”
ارتش روسیه موفق به جلوگیری از نقض مرزهای هوایی این کشور توسط هواپیماهای آمریکایی شد. جنگنده Su-27 پس از تغییر مسیر هواپیماهای امریکایی به سمت مقر استقرار خود بازگشتند.
لازم به ذکر است در طول هفته جاری جنگنده های روسی سه بار برای رهگیری هواپیماهای آمریکایی بر فراز دریای سیاه پرواز کرده اند. هواپیمای شناسایی آمریکایی EP-3E Aries در تاریخ 9 اوت در مرز روسیه مشاهده شد ، در 10 اوت نیز یک فروند C-135 و P-8A Poseidon بر فراز آبهای دریای سیاه مشاهده شدند.

راز آسمان پایتخت

خطر درگیری هوایی جدی است

براساس این رخدادها که رفته رفته در حال افزایش است، خطر درگیری بین ایالات متحده و روسیه بیش از پیش جدی شده است. در همین راستا ، هیئت تحریریه مجله National Interest به پنتاگون توصیه می کند که مسکو را در دریای سیاه تحریک نکند ، جایی که هواپیماهای ایالات متحده مرتباً عملیات شناسایی را انجام می دهند. نویسنده مقاله یادآور شد: این نیروهای ناتو هستند که سعی در محاصره فدراسیون روسیه دارند و نه برعکس.
در ادامه آمده است، این رهگیری ها عمدتاً به دلیل عملیات شناسایی هواپیماهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای فدراسیون روسیه ، که اغلب در آسمان بر فراز دریای سیاه رخ می دهد ، اتفاق افتد. به عقیده نویسنده ، این عمل پنتاگون بی پروا است و عواقب خطرناکی را در پی دارد.
مقاله تأکید می کند که این واشنگتن است که با اقدامات خود در نزدیکی مرزهای روسیه ، این کشور را به درگیری های بیشتر تحریک می کند. اوضاع به گونه ای است که ایالات متحده و سایر کشورهای ناتو در واقع سعی در محاصره روسیه دارند.

اخبار مهم حوزه تسلیحات جهان را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “خطر درگیری جنگنده های روسیه و هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر فراز دریای سیاه + فیلم

  1. بی نام گفته:

    اگر امریکا با روسیه درگیر بشه بی شک ناتو هم وارد عمل میشه جهت حمایت از امریکا و کشور چین هم جهت حمایت از متحد خودش وارد عمل میشه و بی شک این یک جنگ کوتاه مدت میشه و پیروز این جنگ روسیه و چین میشن و هر کشوری تو حوزه استحفاظی خودش قوی هستش و این جنگ کوتاه پیش مقدمه جنگ جهانی میشه که شروع کننده اون امریکا میشه و بی شک کشورهای که با امریکا دشمنی دارند از قبیل ایران و کره شمالی و غیره که متحد روسیه هستند درگیر این جنگ میشن و نتیجه این جنگ به نفع هم پیمانان روسیه میشه و شکست سنگین متحدان امریکا و خوده امریکا میشه و قدرت امریکا خیالی از هم پاشیده میشه و همه جهان متوجه میشن که امریکا قدرت تو خالی بیش نبود

    • جانم فدای رهبر گفته:

      سلام . والا در اینکه آمریکا قدرت پوشالی هست شکی نیست … منتها به نظرم شما کمی زیاده روی کردی . ما متحد روسیه نیستیم … ولی دوست چرا . اگه متحد ما بود الان کاری به تحریم ها نداشت و به لااقل همون سوخو ۳۰ اس ام رو میداد . دوماً اینکه اگر هم جنگی بین این دو ابر قدرت صورت بگیره … حتما از صلاح های هسته ای استفاده میشه و میدونید که ترکیب جنگنده های رادار گریز ( مثل اف ۳۵ لایتنینگ ۲ ) و بمب اتمی B_61 بسیار وحشتناکه … و اما جنگنده های اتمی روسیه … بسیار بزرگ و قابل شناسایی هستند …
      اما با این حال با نظرت موافقم … ما هم ابر قدرت هستیم و میدونی که با این تحریم ها جنگنده نسل پنجم ساختن … ( قاهر اف ۳۱۳ ) بسیار سخته … دم بچه های حسا گرم
      درود بر ایران
      یاعلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز