رونمایی از بمب افکن جدید چین معروف به قاتل ناو هواپیمابر + عکس

معاون رئیس اطلاعات وزارت دفاع چین، از تمرینات نظامی نیروهای مسلح این کشور با شدت بالا و با حضور جدیدترین بمب افکن های ساخت داخل خبر داد.

به گزارش کاماپرس و به نقل از The Paper، ژن گووجیانگ در ادامه افزود: یکی از جنگ افزارهای جدید بکار رفته در این تمرینات بمب افکن H-6J است. توانایی این بمب افکن در حمل موشک های ضد کشتی مافوق صوت YJ-12 است که قدرت جنگی هواپیماهای ضد کشتی این کشور را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به گفته وی این تمرینات در دریای چین جنوبی اولین آزمون برای سنجش قابلیت های این بمب افکن جدید بود.

ارتش چین از سال 1969 با در اختیار داشتن سری بمب افکن های H-6 دارای نیروی فرسوده ای از این حیث محسوب می شود. با گذشت چندین دهه از آن زمان بر اساس مدل پایه H-6، چندین نسل هواپیمای جدید برای نیروی هوایی و دریایی در این کشور طراحی و تولید شده است.

به گفته مسئولین وزارت دفاع چین، هنگامی که نسل سوم بمب افکن H-6K برای نیروی هوایی ساخته می شد ، توسعه مدل H-6J برای نیروی دریایی ارتش چین به سرعت در حال انجام بود. تفاوت در دو نسخه در برخی ویژگی های تجهیزات داخلی هواپیما و سلاح های نصب شده بر روی آن و نوع کاربری هر دو هواپیما مربوط می شود.

مجهز بودن بمب افکن قاتل ناو هوایپمابر به موشک های مافوق صوت 

آریاک سفر

H-6J قادر به حمل شش موشک از جمله موشک های ضد کشتی YJ-83 و موشک های مافوق صوت YJ-12 است. در آینده ، امکان تجهیز این بمب افکن ها به موشک YJ-18 نیز دور از ذهن نیست، که قادر به کاربری دوگانه و استفاده هم در حالت مافوق صوت و هم غیر آن است.

برد این موشکهای ضد کشتی مافوق صوت از 450 کیلومتر فراتر می رود. این امر این امکان را می دهد تا خارج از منطقه شناسایی سیستم های پدافند هوایی کشتی ها و بدون خطر در تیررس بودن، به اهداف مورد نظر حمله کرد.

به گزارش وزارت دفاع چین، در حین این تمرینات ، H-6J همراه با با هواپیماهایی H-6G که دارای سیستم جنگ الکترونیکی قدرتمند هستند ، فعالیت می کنند. چنین ترکیبی در برابر گروه های حامل ناوهواپیمابر دشمن بسیار مؤثر عمل خواهد کرد. زیرا H-6G از طریق جنگ الکترونیکی پدافند هوایی و هواپیماهای مستقر بر عرشه ناوها را مختل کرده ، و هواپیماهای H-6J با موشک هایی دوربرد و خارج از محدوده تیررس سامانه های دفاع موشکی به اهداف حمله می کنند.
به گفته مقامات چینی، این تاکتیک بمب افکن های جدید H-6J ، طراحی شده توسط صنعت نظامی چین ، آنها را به “قاتل ناوهای هواپیمابر” تبدیل کرده است.

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
همراه مکانیک-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
کاراپلاس-کاماپرس
ایمالز
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

3 دیدگاه برای “رونمایی از بمب افکن جدید چین معروف به قاتل ناو هواپیمابر + عکس

  1. مسعود من گفته:

    این هواپیما نوع آپدیت شده توپولف ۱۶ است که در روسیه از رده خدمتی خارج شده .اما چینیها با آپدیتهای مختلف ، استفاده های متعددی از آن میبرند

    • بدون نام گفته:

      باهاتون موافقم که شیان اج شش به پای بزرگانی مثل بی2 بی1توپولوف95 و انواع شبیه روسیش یا آمریکاییش نمی رسه ولی شک نکنید ما داریم درباره ی یک بمب افکن استراتژیک حرف می زنیم. هر چی که باشه چون فقط اسم بمب افکن استراتژیک داره وحشت رو به تن مخالفان چین می اندازه. با این هواپیما چین می تونه حتی شمال استرالیا رو هدف قرار بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز