خرید بیت کوین و 2 ریسک بزرگ آن برای سرمایه‌گذاران ایرانی

تب خرید و سرمایه گذاری در بیت کوین کماکان در کشور ما بالاست اما متقاضیان ایرانی سرمایه گذاری در این رمز ارز باید در کنار وسوسه کسب سودهای بالا، به 2 ریسک مهم آن هم توجه کنند.

به گزارش کاماپرس، بیت کوین بعد از رکوردشکنی های قیمتی در روزهای اخیر وارد فاز نزولی شده است اما بررسی روند قیمت این رمز ارز پرطرفدار نشان می دهد اغلب جهش های قیمتی بیت کوین در همین اوقات که بیت کوین وارد شیب نزولی شده، اتفاق افتاده است.

در حال حاضر نیز ارزیابی برخی سرمایه گذاران ایرانی این است که زمان خرید بیت کوین فرارسیده و به زودی شاهد جهش های تازه قیمت این دارایی مرموز و پرنوسان خواهیم بود.

نکته ای که باید این دسته از سرمایه گذاران به آن توجه کنند این است که ریسک خرید و فروش بیت‌کوین در ایران با دیگر کشورها متفاوت است. در ادامه دو ریسک مهمی را که خریداران ایرانی بیت کوین باید به آن توجه کنند را مرور می کنیم.

1. خطر افتادن در دام کلاهبرداری

آریاک سفر

اولین خطر بزرگی که متقاضیان ایرانی سرمایه گذاری در بیت کوین را تهدید می کند نبود دانش لازم در این حوزه است به گونه ای که اغلب سرمایه گذاران در کشور حتی از مسیرهای صحیح و اصلی خرید و فروش این رمز ارز نیز اطلاعی ندارند.

متقاضیان خرید و فروش بیت کوین باید بدانند که این بی اطلاعی برای آنها ریسک بسیار بزرگی ایجاد می کند چرا که در حال حاضر برخی  سایت‌ها با ادعاهای فریب انگیز خود را واسطه معامله بیت کوین معرفی می کنند و این درحالیست که نظارتی بر این سایت ها وجود ندارد و در صورت اقدام به معامله از طریق این سایت ها خطر افتادن در دام کلاهبرداری به شدت متقاضیان را تهدید می کند.

2. ابهام در موضع دولت نسبت به معاملات بیت کوینی

با وجود آن که دولت ها توانایی چندانی برای کنترل و محدود کردن معاملات بیت‌کوین را ندارند اما در صورتی که سرمایه گذاران تصور می کنند تمام مسیر تراکنش های آنها در معاملات رمزارز از رصد دولت و نظام بانکی خارج است، دچار تصور اشتباه هستند.

با توجه به روحیه اغلب سرمایه گذاران ایرانی که خواستار نقد کردن سریع دارایی های سرمایه ای خود هستند تراکنش های انجام شده در مسیر خرید و فروش بیت‌کوین و نقد کردن آن می تواند توسط بانک مرکزی شناسایی شود. موضع دولت در برابر معاملات بیت کوین هنوز شفاف نیست و برای مثال مشخص نیست دولت و بانک مرکزی در برابر تراکنش های بالای مرتبط با بیت‌کوین چه سیاستی در پیش خواهند گرفت و این موضوع می تواند به مسدود شدن حساب ها و دارایی های افراد منتهی شود.

برای دسترسی سریعتر به اخبار حوزه سرمایه گذاری، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

نرم افزار حسابداری
کاراپلاس-کاماپرس
آیرومارت-کاماپرس
آریاک سفر
همراه مکانیک-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “خرید بیت کوین و 2 ریسک بزرگ آن برای سرمایه‌گذاران ایرانی

  1. ناشناس گفته:

    دوست عزیز خسته نباشی..شما بفرمائید این مردم بیچاره با این اوضاع اقتصادی و در حالی که خود دولت محترم تو بازتر بورس سرشون کلاه گذاشته کجاا سرمایه گذاری کنن و چجوری؟!در کنار راهنمایی محبت آمبزتون این و هم به اطلاع مردم برسونید.ممنون.

  2. شهرام گفته:

    یک ریسک بزرگو فراموش کردی و اون کاهش قیمت دلار توی ایرانه که باعث میشه ایرانی ها که به تومان بیت کوین با یایر ارزهارو میخرن ضرر کنن.یعنی علاوه بر نوسانات خود بیت کوین نوسانات قیمت دلار هم موثره. اما در مورد واکنش دولت، باید گفت نمی تونه تهدیدی ایجاد کنه چرا که کشور چین حامی این ارزهای دیجیتالیه و نهادهای داخلی خاصی هم درکار استخراج یا خرید و فروشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز