خرید آپارتمان از طریق بورس امکان پذیر می‌شود

لست سکند

یک مقام مسئول در بازار بورس با بیان جزئیات جدید از طرح بورس املاک و مستغلات اظهار کرد: خرید و فروش آپارتمان هم در این بازار قابل انجام است.

به گزارش کاماپرس، راه اندازی بورس املاک در هفته آینده که از سوی فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد مطرح شده با موافقت ها و انتقاداتی همراه شده است. منتقدان که در راس آنها اتحادیه های صنفی املاک قرار دارند این بورس را موازی کاری با صنف خود می دانند و معتقدند راه اندازی چنین بازاری به آرامش بازار مسکن نمی انجامد. در مقابل کارشناسان و مدافعان این طرح، بورس مسکن را شفاف کننده بازار می دانند و بر این باورند که با بورسی شدن معاملات املاک و مستغلات ، زمینه برای کاهش قیمت این دارایی های سرمایه ای هم فراهم می شود.

هدف از بورس مسکن چیست؟

بنا به اعلام مهر، علی صحرایی مدیرعامل بورس تهران نیز با دفاع از طرح بورس املاک می‌گوید: هفته آتی بورس املاک و مستغلات و امتیازات راه اندازی خواهد شد که طبق اصل ۳۱ قانون اساسی دولت موظف است برای اقشار کم توانمند جامعه با اولویت و کارگران مسکن را فراهم کند.

در حالی که پیش از این عنوان شده است که بورس مسکن برای املاک و مستغلات دولتی راه اندازی می شود، صحرایی بر تاسیس این بورس برای رفع نیاز مسکنی اقشار مختلف تاکید کرد و گفت: در این بورس امتیازات، پروژه‌ها و زمین لازم برای اقشار کم برخوردار عرضه خواهد شد.

راز آسمان پایتخت

صحرایی افزود: بورس جدید در این زمینه افتتاح خواهد شد و پنجمین بورس کشور می‌باشد و کار تخصصی این بورس معاملات دارایی‌های مالی مبتنی بر املاک برای تأمین مالی است.وی همچنین گفت: در این بورس آپارتمان هم معامله می‌شود.

صحرایی افزود: هدف اول پایین آمدن قیمت نهایی برای مصرف کنندگان است و اطلاعات بیشتری در اختیار مردم قرار بگیرد و هدف دوم این بورس سرمایه گذاری و پس انداز سالانه در مسکن به صورت متری خواهد بود و نگرانی افزایش قیمت‌ها را برطرف کند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز