حکم تخلیه مستاجران در سال 1400 به هیچ عنوان صادر نمی‌شود

حکم تخلیه در سال 1400
تور لحظه آخری-کاماپرس

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد امسال حکم تخلیه مستاجران در راستای مصوبه ستاد کرونا مبنی بر تمدید قراردادهای اجاره با رعایت ضوابطی که در این مصوبه وجود دارد، به هیچ عنوان صادر نمی شود.

به گزارش کاماپرس، مستاجران امسال با فشار سنگین گران شدن اجاره خانه ها دست و پنجه نرم می کنند و این در حالیست که اخباری نیز درباره ممنوع بودن افزایش اجاره بها با مصوبه ستاد کرونا منتشر شده است.

گفتگو با مشاوران املاک و مستاجران خبر از نوعی سردرگمی در ماجرای اجاره بهای سال 1400 می دهد اما نکته ای که کاملا واضح است این که مستاجران در مورد تمدید نشدن قرارداد اجاره خود نگرانی های زیادی دارند.

آنچه موجب نگرانی مستاجران را فراهم می کند فشار موجران برای افزایش بیش از 25 درصدی اجاره بها و کشیده شدن کار به دادگاه ها و شوراهای حل اختلاف است اما به نظر می رسد حتی اگر دعوای موجر و مستاجر به شورای حل اختلاف برسد باز هم احتمال صدور حکم تخلیه بسیار اندک است.

 تمدید قراردادهای اجاره لازم الاجراست

راز آسمان پایتخت

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی پا را از این فراتر گذاشته و اظهار کرده است که حکم تخلیه به هیچ عنوان توسط شورای حل اختلاف صادر نمی شود. وی گفته است: مصوبه اجاره لازم الاجرا است و به خاطر پرهیز از کمک کردن به انتقال ویروس کرونا، اسباب کشی که خود عامل بزرگ انتقال ویروس است را قانون مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا منع کرده است.

این مقام مسئول گفت: باید مستاجران رعایت تعهداتی را که در مصوبه آمده است، در واحدهای خود اجرا کنند و همچنین قرارداد تمامی مستاجران تمدید می‌شود.

او ادامه داد: ضمانت اجرای تمامی مصوبات مسکن ستاد ملی مقابله با کرونا، شورای حل اختلاف است و به هیچ عنوان حکم تخلیه برای مستاجران صادر نمی‌شود. باید منتظر ماند و دید آیا شوراهای حل اختلاف حرف وزیر راه و شهرسازی را تائید می کنند یا خیر؟

اخبار مهم و مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “حکم تخلیه مستاجران در سال 1400 به هیچ عنوان صادر نمی‌شود

  1. امیر گفته:

    من از اقای محمد اسلامی میخوام شکایت کنم خانه من داره بر اثر نشت فاظلاب نشیت میکنه مستاجر هم همکارب نمیکنه تخلیه هم نمیکنه اگه دیوار ها خانه فرو بریزه من باید از کی خسارت بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز