ادعای افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان توسط وزیر کار

تورهای مسافرتی لحظه آخر

موضوع افزایش حقوق بازنشستگان از مسائل چالش برانگیز میان وزیر و مسئولان وزارت کار، بازنشستگان و مستمری بگیران و برخی نمایندگان مجلس است که حتی بعد از اجرای طرح همسان سازی نیز این چالش به صورت های گوناگون ادامه دارد.

به گزارش کاماپرس، حقوق بازنشستگان بنا به گفته وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح های اجرا شده توسط دولت در مجموع افزایش 90 درصدی داشته است اما شمار زیادی از بازنشستگان و مستمری بگیران به میزان افزایش حقوق خود انتقاد دارند و آن را ناچیز می دانند.

بنا به اعلام دنیای اقتصاد شریعتمداری که با رادیو گفتگو سخن می گفت اساسی ترین اقدام و برنامه ماه‌های گذشته وزارت کار را متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی برشمرده و اظهار کرد: بالغ بر 3 میلیون و 500 هزار نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول متناسب‌سازی حقوق شده‌اند که در مردادماه 99 با اعتبار ۳۲ هزار میلیارد تومانی متناسب‌سازی حقوق این افراد انجام شد؛ البته نیمی از این اعتبار در سال جاری هزینه خواهد شد.

وزیر کار مجموع افزایش حقوق بازنشستگان را 90 درصد می داند

وزیر کار در ادامه تاکید کرد: مشابه این طرح برای بازنشستگان کشوری هم در حال انجام است که آنها نیز بتوانند از افزایش حقوق برخوردار شوند و در مجموع حدود ۹۰ درصد حقوق بازنشستگان از این طریق افزایش خواهد داشت.

راز آسمان پایتخت

این مقام مسئول افزود: در تعیین دستمزد کارگران نیز با تمام مشکلات کارفرمایان و محدودیت‌های بازار، تلاش شد حقوق آنها متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

این گفته شریعتمداری درحالیست که موضوع دستمزد کارگران نیز از مسائل چالش برانگیز سالجاری در حوزه کار بود و نمایندگان کارگری بارها نارضایتی خود را از حداقل حقوق تعیین شده برای سالجاری اعلام کرده اند.

به گفته وی، آخرین اقدامی که انجام شد نیز افزایش ۳۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران بود که در دولت به تصویب رسید و اجرایی می‌شود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با افزایش اعتبار، سقف تسهیلات آنها به ۵ میلیون تومان رسیده که می‌توانند بدون ضامن از آن برخوردار شوند.

شایان ذکر است؛ متناسب سازی حقوق بازنشستگان با ساز و کاری که وزارت کار بر اساس سابقه و دریافتی تعریف کرده مورد انتقاد بسیاری از بازنشستگان است و به عقیده آنها این افزایش در اغلب موارد بسیار کمتر از ادعای افزایش حقوق 90 درصدی بیان شده توسط شریعتمداری است. از مجلس نیز گزارش هایی منتشر شده که نشان دهنده نارضایتی برخی نمایندگان از میزان افزایش حقوق بازنشستگان است و حتی نمایندگان خواستار افزایش 20 درصدی علاوه بر مبلغ متناسب سازی شده فعلی برای ترمیم حقوق بازنشستگان شده اند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

10 دیدگاه برای “ادعای افزایش 90 درصدی حقوق بازنشستگان توسط وزیر کار

  1. فاطمه سر پرست مستمری بگیر گفته:

    بله حتما راست می گه فقط نمی دونم حقوق من ۱۶۰۰ تومان بود بعد افزایش ۲۶ در صدی و هم سان سازی شده ۲۲۰۰ تومان مثل اینکه حساب من ضعیفه هر چه قدر فکر می کنم نمی شه۴۰ در صد !!؟؟خجالت بکش که حق ما باز ماندههارو ندادی خدا در روز جزا ازت نگذره به خیلی ها واقعا رسید ولی ما باز ماندها ی مستمری بگیر ظلم کرد این اقا وسازمان تامین .

  2. مستمری بگیر بدبخت گفته:

    برادر عزیز وزیر محترم با حرف زدن و آمار الکی مگر میشه شما قبول بکنید ۹۰ درصد اگر ما مستمری بگیر ها ۵۰ درصد به ما بدهند ۵۰ درصد برابر حقوق خودمون نه ۵۰ درصد تامین اجتماعی میاد پای پرداخت صفر شو بر میدارم میشه ۵ درصد اگر ۵۰ درصد هم بدهند حقوق ما اگه ۲ میلیون باشه میشه ۳ میلیون پس چطوره با آور درصد آقایون یا ۳۰۰ تومان یا ۴۰۰ تومان اضافه شده بقیه اش کجاست با این تورم ما که زندگی نمی کنیم فقط زجر مرگی رو داریم تحمل میکنیم هزار فیلم سر ما در میارید تا این دو هزار رو به ما بدید حالا خوبه پول خودمون هست که برمیگردونید.

  3. عبدالله گفته:

    فقط دروغ دروغ دروغ
    بنده از کار افتادگی کامل هستم و قطع نخاع گردنی
    و فقط 240 هزار تومن همسان سازی،شد

  4. ناشناس گفته:

    از آقا ی وزیر چه انتظاری دارید ایشان همون وزیر صنعت بودند که وقتی قرار بود توسط مجلس استیضاح شود از سمت خود استعفا داده که جوابگوی چیزی نباشد والان بر مسند وزارت دیگری تکیه زده ایشان وزارت را زمین والیبال به حساب می‌آورند. حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را.

  5. ازی گفته:

    میدونی دوست عزیز مردم رو خر فرض کردند حقوق مستمری بگیران رو دیر که پرداخت میکنند هیچ اندازه نخود نثلا اضافه فرمودند منت هم میزارند !

  6. سیدجعفرکاظمی گفته:

    آقای شریعتمداری اگربجای اینهمه حرف زدن انرژی خودرا برای کارکردن میگذاشتید بهترنبود؟

  7. عزت درویش گفته:

    دروغ گفتن در دستور کار دولت فخیمه آقا حسن کلید ساز هست کار امدی وسواد کار را ندارند باید دروغ گفتن سر لوحه کارشان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز