حقوق بازنشستگان ؛ پیشنهاد افزایش 20 درصد دیگر به حقوق فعلی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد که حقوق بازنشستگان در چارچوب متناسب‌سازی حقوق باید حداق ۲۰درصد علاوه بر افزایشی که اخیراً انجام شده، افزایش یابد.

به گزارش کاماپرس؛ با تسویه بخشی از بدهی میلیاردی دولت به سازمان تامین اجتماعی در مردادماه، با اصلاحات صورت گرفته میزان دریافتی بازنشستگان حداقل‌بگیر با 30 سال سابقه کار به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافتی رسید. به همین ترتیب حقوق سایر بازنشستگان با سنوات کاری متفاوت از 24 تا 80 درصد دچار تغییر شدند.

این افزایش ها البته از مردادماه اعمال شد و چهار ماه پیش از آن را شامل نشد. چند روز به پایان مرداد ماه مانده بود که برخی از بازنشستگان در شهرهایی چون تهران،ساری و مشهد در مقابل ادارات سازمان تامین اجتماعی تجمع اعتراضی برپا کردند. این بازنشستگان نسبت به پایین بودن افزایش مستمری‌ها در سال جدید اعتراض داشتند و می‌گفتند که با این دریافتی ماهانه، قادر به تامین هزینه‌های زندگی نیستند.

حالا یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دریافتی 3 میلیون تومان به عنوان مستمری به هیچ عنوان متناسب با شرایط حال بازنشستگان نیست، پیشنهاد داده مستمری ها باید 20 درصد بیش از رقم فعلی – رقم بعد از افزایش اخیر – افزایش یابند.

کیومرث سرمدی؛ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از حقوق پایین بازنشستگان و عدم تناسب آن با تورم به تسنیم گفته است: متناسب نبودن حقوق بازنشستگان و حتی کارگران نیز موجب شده است که همواره قدرت خریدشان پایین باشد و نتوانند از عهده مخارج زندگی بربیایند.
تفاوت بین بازنشستگان قابل توجیه نیست

آریاک سفر

او در ادامه به تفاوت دریافتی میان مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی و کشوری و لشکری اشاره کرده و گفته است: معتقدم نباید تفاوتی میان فردی که 30 سال یا حتی 35 سال حق بیمه به تأمین اجتماعی پرداخت کرده با فردی که همین مدت زمان را صرف خدمت در یک شرکت دولتی، بانک یا مؤسسه‌‌‌‌ای کرده است، باشد؛ باید شرایطی فراهم شود که همه بازنشستگان از حقوق عادلانه برخوردار باشند.

مخارج یک بازنشسته بیشتر از 3 میلیون تومان است

دولت اعلام کرده که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را از یک ماه پیش آغاز کرده است، طبق این طرح، فردی که دارای 35 سال سابقه حداقل‌بگیر باشد، 3 میلیون تومان حقوق ماهانه دریافتی خواهد داشت که این رقم به‌هیچ‌وجه تناسبی با مخارج بازنشستگان ندارد.

او ضمن اینکه پیشنهاد کرده که حقوق بازنشستگان، اعم از لشکری و کشوری در چارچوب متناسب‌سازی حقوق باید افزایش یابد، گفته است: در جلسه‌ای که دو هفته آینده درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خواهیم داشت، افزایش حداقل 20درصدی حقوق بازنشستگان را، علاوه بر افزایشی که اخیراً انجام شده است، پیشنهاد خواهم داد.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان تامین اجتماعی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

2 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان ؛ پیشنهاد افزایش 20 درصد دیگر به حقوق فعلی

  1. یه بازمانده تامین اجتماعی گفته:

    گجا 3 میلیون دادن؟ به زور به 2300رسید اونها همش حرف بود یکیش راست درنیومد! اینها هم فقط نشستن پیشنهاد میدن…پیشنهاد به چه دردما میخوره باید اجبار کنن!!!

  2. فرزام گفته:

    سلام . آقا جان مردم رو رنگ نکنیدباشعور مردم بازی نکنید ، کدام همسان سازی، سابقه ۳۵ سال زیان آور ما رو زیر سوال بردید بدون اینکه کوچکترین آگاهی نسبت به قوانین داشته باشید ما با قوانین زیان آور بازنشست شده ایم نه با ۲۵ سال با ماده ۱۰ که دولت ۵ سال به آن ارفاق کرد ما ۴درصد بابت زیان آور به تامین اجتماعی پرداخت کرده ایم ،تو این مملکت بعداز چند سال در جبهه های حق علیه باطل و با ۳۵ سال بازنشستگی زیان آور حقمان را از کدام بی مسولیت باید بگیریم ، چرا این بی مسولیتها فرق استحقاقی و ارفاقی را نمیدانند که ما بازنشسته ها در همسانسازی ضرر کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز