حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مضیقه شدید؛ پرداخت مستمری 2 ماه با وام بانکی

لست سکند

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری بار دیگر موجب نگرانی و دغدغه این اقشار شده است چرا که صندوق های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی منابع لازم برای پرداخت مستمری ها را ندارند و در 2 ماه ابتدای سال حقوق این اقشار با وام بانکی و تنخواه دولتی تامین شده است.

به گزارش کاماپرس، بازنشستگان در انتظار نهایی شدن قانون همسان سازی به سر می برند و دغدغه و نگرانی شدیدی در مورد تصویب نشدن این قانون یا ایجاد تغییرات در آن به صورتی که قانون از اهداف اصلی منحرف شود-  با توجه به اظهاراتی که برخی نمایندگان مجلس و تعدادی از کارشناسان اقتصادی در مورد تورم زا بودن این قانون مطرح کرده اند – در اذهان اقشار بازنشسته به وجود آمده است.

خبر مهم مرتبط با بازنشستگان را بخوانید:

در این شرایط نگرانی جدیدی نیز برای بازنشستگان ایجاد شده است که البته پیشتر نیز بارها در مورد آن هشدار داده شده بود. این نگرانی در مورد کسری شدید صندوق های بازنشستگی و به مخاطره افتادن پرداخت حقوق بازنشستگان است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار و گزارش های مهم مرتبط با بازنشستگان، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از  اینجا  وارد شوید.

راز آسمان پایتخت

خطر وام بانکی کوتاه مدت برای پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

بنابه اعلام خبرگزاری فارس و طبق گزارشی که دیوان محاسبات منتشر کرده است، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی در دو ماه ابتدایی امسال برای تامین منابع مالی از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان به ترتیب از تنخواه گردان خزانه و تسهیلات کوتاه مدت بانکی استفاده کرده اند.

طبق این گزارش به دلیل عدم تحقق منابع موضوع بند «و» تبصره (2) قانون بودجه سال 1400 و کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری از یک سو و به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین از سوی دیگر، مبلغ 56.989.000 میلیون ریال تنخواه گردان از طرف خزانه به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت شده است.

براساس گزارش دیوان محاسبات، به دلیل کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری، تا زمان تحریر این گزارش(نیمه تیرماه) مبلغ 3.860.202 میلیون ریال کسورات مرتبط با اقساط بازنشستگان به حساب دستگاههای اجرایی ذیربط واریز نگردیده است.

براساس این گزارش، سازمان تأمین اجتماعی در دو ماهه ابتدای سال بابت تأمین منابع مالی سازمان اقدام به اخذ تسهیلات کوتاه مدت بانکی نموده است.

شایان ذکر است این اتقاق به هیچ عنوان برای بازنشستگان خوشایند نیست چرا که اخذ وام بانکی کوتاه مدت برای پرداخت حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به احتمال فراوان سود سنگین بانکی را نیز به تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی تحت پوشش این سازمان تحمیل خواهد کرد و منابع این صندوق ها را که مورد استفاده اصلی آنها پرداخت مستمری های اقشار بازنشسته است، بیش از پیش با مضیقه روبرو خواهد شد.

اخبار پربازدید را بخوانید:

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مضیقه شدید؛ پرداخت مستمری 2 ماه با وام بانکی

  1. علی گفته:

    حقوق بازنشسته تامین اجتماعی از شاغلین ناجا بیشتر هم هست بعضی بخش‌های دولتی مثل سازمان زندان‌ها، هیئت علمی دانشگاه‌ها و شرکت نفتی هاو…. تا 100 درصد هم در سال 1400 افزایش حقوق داشته اند مگر خونشان رنگین تر است حتی بعضی ها تا 20 میلیون هم حقوق می گیرند

  2. ناشناس گفته:

    اره اونم رییس روسا ۲۰ میلیون میگیرن وگرنه یه بازنشسته ۳۰ ساله از حقوق یه کارگر ساده هم کمتر میگیره ۴ میلیون میگیریم.. بله کمتر دزدی بشه ک صندوق بازنشستگی نخواهد ورشکسته شود..
    و حق منه پیرزن رو به کسری بودجه دولتها داده میشه
    معلومه بعد میگن پول نداره
    چرا از جای دیگه نمیزنن ک این قشر ضعیف تا این حد کمرش خم‌ نشه
    پس پول و حق من این سی سال از حقوق بچه هام گرفته شد حرفی نبود واسه برگشتش مشکل پیش اومده؟

  3. الهام گفته:

    حقوق تامین اجتماعی متناسب با حق بیمه کارگر و کارفرما و متناسب با دریافتی دو سال سنوات آخر کار و یا بعضاً با ۳۵ سال کار می‌باشد که نهایتا در بهترین حالت به یک سوم دریافتی بازنشستگان دولت و کارمندان بانک ها و کارمندان وزارت خانه ها و سازمانهای و دستگاههای دولتی نمیرسد از طرفی حقوق نجومی نمایندگان مجلس ، رییس جمهور و وزیر و وزرای دولت و کارمندان زیر مجموعه آنها که پرداختی بیمه نداشتند و ضمنا مدام از رانت و امتیازات بهره بردند کمر اقتصاد مملکت را شکسته است

  4. حسین گفته:

    بهتره بنویسی امنیت کشور درمضیقه شدید،آخه مردک این چه نوع خبر رسانی ،چشم دولت کور اگه شده ساختمان مجلس را هم بفروشه باید حقوق بازنشسته ها رو بده.موقع بخور بخور فکر اینجا را هم باید میکرد.

  5. فرنگ گفته:

    چرا حرف بی حساب میزنید از خدا بیخبرا شماها که خودتون حقوقای نجومی میگیرید و توی وتوی ویلاهای نجومی نشسته اید و اصلا نمیدونید جیب خالی ونداری یعنی چه لطفا نظر بیخود هم ندهید دیگه دیواری کوتاهتر از مستمری بگیر بدبخت پیدا نکرده اید الهی که بحق اون خدای عادل که آه دل شکسته وشکم گرسنه ی ما دامان خودتونو خانواده هاتونو بگیره تا مزه بدبختی رو بچشید بی وجدانای از خدا بیخبر پول برا دزدیهای شما هست ولی برا بازنشسته ی زحمت کش بدبخت نیست خدا ریشتونو خشک کنه الهی خون مردمو به جوش آوردین خدا لعنتتون کنه

  6. حمید گفته:

    از بودجه سهمیه صندوق های دولت مردان برداشت کنند قرار نیستش همونجور سهیم هستند در تولیدات داخلی مثل خودرو سازی که هر ماشینی خدا تومن گیرند همونطور هم باید بودجه تامین اجتماعی را تامین کنند کی گفته باید دولت مردان از هر ماشینی سهم ببرند

  7. بازنشسته گفته:

    این خبرهای صدونقص باچه هدفی اطهارمیششودمستمری بگیر حرفها وعده‌اي آقای سالاری راباورکندکه تا3 سال منابع بیش بینی شده یااین گزارش مسولین مازراتی چهبد دیدهاندکه دورغ رابسندیده اند؟

  8. شیرمحمدی گفته:

    سلام
    متأسفم برای آدمهایی که تحت تاثیر این خبر ،برافروخته و واکنش‌ها و پاسخ های عوام گونه ای میدهند.چراکه نشر این خبر فقط و فقط و فقط برای فرار از تصویب قانون نهایی شدن همسان سازی ست و لاغیر….
    باز نشر این گونه خبر ها تنها برای ایجاد ترس کاذب و فریب بازنشستگان است،تا با عدم اجرای قانون همسان سازی، مجلس شورای اسلامی،تبرئه و مورد غضب مردم واقع نشود، ….
    حال بازنشستگان عزیز نگران اینگونه اراجیف نباشید،.
    بجای نگرانی،منتظر اجرای عدالت از سوی دولت انقلابی و جدید باشید،انشاالله دولت جدید با پاکسازی خط و مش های ،بجا مانده از دولت بی تدبیر روحانی،آرامش و عدالت را به جامعه بر خواهد گرداند،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز