حاشیه های قرارداد ایران و چین به کیش رسید!

با تصویب پیش نویس نهایی سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین» در اوایل تیرماه، شایعات و حاشیه هایی درباره واگذاری جزیره کیش به چینی ها مطرح شد اما این شایعات از سوی مراجع رسمی کشور تکذیب شده است.

به گزارش کاما پرس، در نخستین روزهای تیر ماه سالجاری، پیش نویس نهایی سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین» به تصویب هیات دولت رسید، از همان زمان شایعات و حاشیه هایی درباره جزییات این پیش نویس مطرح شد، یکی از ادعاها و ابهام‌ها درباره واگذاری جزیره کیش به چینی هاست.
البته پیش از این و در سال ۱۳۹۷، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی اعلام کرد که مذاکراتی از سوی دولت در حال انجام بود که جزیره کیش به مدت ۲۵ ساله به چینی‌ها واگذار شود.
در سال گذشته هم، نماینده مهریز و بافق از واگذاری زمین‌های جزیره کیش، برخلاف قانون، به خارجی‌ها خبر داد، ادعایی که با واکنش سازمان منطقه آزاد کیش مواجه شد و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد که “واگذاری جزیره کیش به چینی‌ها کذب محض است”.

تکذیب واگذاری کیش به چینی ها

حالا دوباره با تصویب پیش نویس نهایی سند «برنامه ۲۵ ساله همکاری های جامع ایران و چین» این شایعات مطرح شده است، البته دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هم نسبت به این اخبار واکنش نشاده داد و شایعات مبنی بر «واگذاری بخشهایی از سواحل جنوبی کشور و جزیره کیش به چینی‌ها» را به طور کل تکذیب کرد.
به گزارش ایرنا، این دبیرخانه در پی انتشار شایعاتی مبنی بر واگذاری بخش هایی از سواحل جنوبی کشور و جزیره کیش به چینی ها توضیحاتی را منتشر کرد که بر اساس این اطلاعیه اعلام شده است: این اخبار هیچ منبع و منشاء مستندی ندارد و سوابق این کذبیات به صفحاتی متعلق به افراد وابسته به بیگانگان در فضای مجازی بوده که به دفعات تکذیب شده است.
در این اطلاعیه تاکید شده است: حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور بر همه اهداف ارجحیت داشته و دارد و تمامی ارکان نظام و به تبع آن همه بخش های دولت در همین راستا قدم برمی دارند. همانطور که در صحبت های سخنگوی دولت هم تاکید شد در قرارداد ٢٥ ساله با چین هیچ مساله محرمانه ای وجود ندارد و تاکنون هیچ قراردادی برای واگذاری زمین و بندر نداشته ایم.

آریاک سفر

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام

نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

9 دیدگاه برای “حاشیه های قرارداد ایران و چین به کیش رسید!

  1. کافر گفته:

    خوبه ما کلیه و قرنیه چشممونو میفروشیم اینا ایرانو دارن هربار یه گوششو بفروشن‌.ارث پدرشونه

  2. بابک گفته:

    قرار داد ایران و چین نه فروش منطقه ای هست نه قرار داد ننگین اگه اشکار نمیشه به خاطر این که اگه امریکا متوجه بشه در چه زمینه ای و چه شرکت هایی دارن کار میکنن تحریم میکنن این شرکتها رو پس نگران نباشین این حکومت با تمام نقص و ایرادی که بهش وارد نمیزاره یک وجب خاک ایران از دست بره برعکس محمد رضا شاه که بحرین رو مفت مفت به باد داد .

  3. Babak nazari گفته:

    قرار داد ایران و چین نه فروش منطقه ای هست نه قرار داد ننگین اگه اشکار نمیشه به خاطر این که اگه امریکا متوجه بشه در چه زمینه ای و چه شرکت هایی دارن کار میکنن تحریم میکنن این شرکتها رو پس نگران نباشین این حکومت با تمام نقص و ایرادی که بهش وارد نمیزاره یک وجب خاک ایران از دست بره برعکس محمد رضا شاه که بحرین رو مفت مفت به باد داد .

  4. محسن گفته:

    خوبه قرارداد بستن و اجاره دادن مثال جزیره قشم که احتیاج به کار داره مثال جزیره قشم را بدهن که پشرفت اقتصادی بکنه ایران بشه یک منطقه آزاد واقعی هرچه چین صادرات داره به آسیا میانه و به کشورهای خاورمیانه و عرب های خلیج فارس کلا کلا هاشون را از قشم بخرن یعنی قشم بشه مرکز تجارت این خیلی خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز