جزییات محدودیت ترافیکی جاده‌های خروجی تهران در نوروز

محدودیت ترافیکی جاده چالوس برای امشب اعلام شد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به آغاز سفرهای نوروزی از اواخر هفته گذشته، پلیس محدودیت‌های ترافیکی برای جلوگیری از بروز حوادث و تسهیل در تردد خودروها در تعطیلات نوروزی را اعلام‌کرد.

به گزارش کاماپرس، همیشه از چند روز قبل از تعطیلات نوروز موج سفرها آغاز می‌شود، به ویژه در شهرهای شلوغی مانند تهران سفرهای تفریحی به شمال کشور و همچنین دید‌و‌بازدید اقوام در شهرستان ها افزایش می‌یابد. به‌همین دلیل بسیاری از جاده‌های خروجی از تهران با موجی از ترافیک روبرو می‌شود و پلیس برای جلوگیری از مشکلات ترافیکی، بعضی از مسیرها را به صورت موقت یک طرفه اعلام می‌کند.

برای نمونه از 27 اسفند ساعت 9 تا روز 2 فروردین ماه 1403 مسیر جاده چالوس از شمال به جنوب محدودیت‌هایی دارد، به طوری که از ساعت ۱۱ از ابتدای پل زنگوله مسیر یک طرفه خواهد‌بود. اما از ساعت 12 شب به بعد و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد‌شد.

محدودیت ترافیکی جاده چالوس برای امشب اعلام شد-کاماپرس

همچنین محدودیت تردد خودروهای مسافر روزهای سوم، دهم، یازدهم و سیزدهم فروردین از ساعت ۱۰ از ابتدای آزادراه تهران ـ شمال و از ساعت ۱۱ از ابتدای پل زنگوله به مقصد چالوس و از ساعت ۱۳ از مرزن آباد به سمت تهران اعمال می‌شود و از ساعت 12 شب به بعد و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه خواهد‌شد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

محدودیت ترافیکی بر مبنای حجم ترددها

البته پلیس اعلام‌کرده در صورتی که حجم ترافیک به شدت زیاد باشد احتمالا در ساعت‌هایی که ممنوعیت تردد نیست نیز محدودیت‌هایی از مسیر شمال به جنوب اعمال خواهد‌شد.

همچنین برای محور هراز پلیس راه اعلام کرده که در صورت افزایش حجم ترافیک محدودیت یک‌طرفه مقطعی از فردا یعنی 27 اسفند تا  17 فروردین ۱۴۰۳ از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس را اعمال خواهد‌کرد. همچنین برای مسیر آمل به سمت تهران از روز 28 اسفند ماه تا روز 2 فروردین ماه در صورت افزایش بیش از حد حجم ترافیک محدودیت تردد اعمال خواهد‌شد و این موضوع به صلاحدید ماموران بستگی دارد.

البته در بازه زمانی 27 اسفند 1403 تا 18 فروردین 1403 محدودیت‌هایی برای تردد خودروهای سنگین و کامیون‌ها در برخی محورها اعلام شده است و در این بازه زمانی تنها کامیون‌های حامل سوخت و مواد غذایی فاسد شدنی و کالاهای اساسی می‌توانند تردد داشته‌ باشند.

همچنین روسای پلیس راه استان‌ها با هماهنگی پلیس راه راهور فراجا در صورت شلوغی و ترافیک یک مسیر می توانند محدودیت‌های پیش بینی نشده را اعمال کنند. برای نمونه در تعطیلات نوروز شاهد این هستیم که در یک شهر یا منطقه خاص به دلیل برگزاری یک کنسرت یا مراسم خاص سنتی تعداد خودروهای ورودی به آن شهر افزایش می‌یابد، به همین دلیل احتمال ایجاد محدودیت تردد موقت در آن مسیر وجود‌ دارد. همچنین در سال های گذشته به دلیل برودت هوا و همچنین سیل یا بارش سنگین برف شاهد بسته بودن مسیرهایی مانند جاده هراز و چالوس بوده‌ایم و برای حفظ ایمنی و سلامت مسافران محدودیت ها اعمال می شود. البته تاکنون سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی کشور هیچگونه هشدار یا شرایط خاصی اعلام نکرده‌ است.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز