جزییات و تاریخ دقیق لغو طرح ترافیک در نوروز 1403

تورهای مسافرتی لحظه آخر

با توجه به افزایش مسافرت‌ها از مبدا تهران و کاهش آلودگی‌های شهر در تعطیلات نوروز تردد خودروها بدون طرح ترافیک خواهد‌بود.

به گزارش کاماپرس، با توجه به اینکه در ایام تعطیلات نوروز تردد خودرو در سطح شهر تهران کاهش پیدا می‌کند، شهرداری تهران اعلام کرده که تا پایان روز دوشنبه ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۲ طرح ترافیک اجرا می‌شود و بعد از آن در روز دوشنبه ۱۳ فروردین مجددا طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا برقرار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

محدوده طرح کنترل آلودگی هوا که به صورت پلاک زوج و فرد اجرا می‌شود در تهران از بزرگراه امام علی از غرب تا بزرگراه شهید نواب صفوی در شرق تهران و محدوده شمالی از بزرگراه همت تا بزرگراه بعثت است و همچنین برای محدوده طرح ترافیک این فضا کوچکتر خواهد‌شد و شامل منطقه یوسف آباد در شمال تا میدان راه آهن در جنوب و در شرق هم از دروازه شمیران تا خیابان کارگر خواهد‌بود.

راز آسمان پایتخت

طرح ترافیک از روز ۱۴ فروردین 1403 از ساعت 6 و نیم صبح تا 6 بعداز ظهر در تهران اعمال می‌شود و در این زمان ساکنان محدوده طرح ترافیک می‌توانند فقط یک‌بار در روز از محدوده به صورت رایگان تا قبل از ساعت ۹ صبح خارج و از ساعت 4 بعدازظهر یک‌بار به صورت رایگان محدوده وارد شوند.

هر شهروند دارای پلاک شهر تهران مانند سنوات گذشته ۲۰ روز سهمیه تردد رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا به شکل فصلی است.

در زمان اجرای طرح ترافیک، به غیر از خودرو‌های در اختیار حمل‌ونقل عمومی و خودرود‌های متعلق به فعالیت‌های اورژانسی و تامین امنیت، مابقی خودرو‌های شخصی باید طرح ترافیک را رعایت کنند. به همین دلیل با محدودیت‌هایی برای ورود به مناطق پرتراکم ترافیکی مواجه هستند. این محدوده و شرایط در شهر‌های مختلف کشور با مکانیزم‌های مختلفی انجام می‌شود. در تهران به دلیل حجم بالای آلودگی و تعداد زیاد خودروها شرایط سختتر است.

انتهای پیام

لست سکند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز