جزئیات پرداخت وام قرض الحسنه 100 میلیون تومانی مسکن

مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور می‌توانند وام 100 میلیون تومانی قرض الحسنه ساخت یا خرید مسکن را از بانک تخصصی این بخش دریافت کنند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام های بانکی اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، طبق اعلام بانک عامل، افراد معرفی شده از سوی کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور در صورتی که شرایط مشخص شده را دارا باشند امکان دریافت وام‌های 80 میلیون و 100 میلیون تومانی مسکن را دارند. وام 80 میلیون تومانی مسکن به مددجویان ساکن در شهرهایی با کمتر از 200 هزار نفر جمعیت و وام 100 میلیون تومانی هم به ساکنان سایر شهرها پرداخت خواهد شد.

قاعدتا برای دریافت این نوع وام، مثل هر وام دیگری، باید یکسری مدارک به شعب بانک عامل ارائه شود. بانک عامل برای پرداخت این وام خواهان مدارک عمومی ملک، مدارک شغلی و درآمدی متقاضی است. بعد از دریافت تسهیلات متقاضی باید تمامی هزینه‌هایی که برای ارزیابی وثیقه‌ها انجام شده را به شعبه بانک بپردازد. ضمنا برای دریافت این نوع از تسهیلات معرفی یک ضامن معتبر مورد پذیرش بانک ضروری است.

دوره بازپرداخت این وام 10 سال، با حداکثر 2 سال دوره تنفس برای ساخت، است. در ارتباط با میزان سود و چگونگی بازپرداخت، شعب بانک عامل دستورالعمل‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

آریاک سفر

خبر وام های روز را پیگیری کنید:

در صورتی که متقاضیان خواهان این وام برای ساخت و ساز باشند، باید حداقل پروژه مسکونی آن‌ها 20 درصد پیشرفت فیزیکی کرده باشد. اگر این امر مورد تایید کارشناس بانک باشد و قرارداد ساخت قطعی شود، تسهیلات به صورت یکجا در حساب ممتاز متقاضی واریز و مسدود می‌شود. سپس با دستور و تایید بانک، به میزان مبلغ مشخص شده رفع انسداد صورت می‌گیرد.

اما اگر متقاضیان واجد شرایط خواهان بهره گیری از این تسهیلات برای خرید واحد مسکونی باشند، در این حالت عمر بنا برای بانک عامل معیار است. بانک در صورتی وام را به متقاضی می‌دهد که سن ملک مورد نظر کمتر از 25 سال باشد. با تایید کارشناس بانک در این خصوص، مبلغ تسهیلات در قالب چک برای فروشنده صادر خواهد شد و در دفترخانه اسناد رسمی توسط نماینده بانک به وی تحویل داده می‌شود.

آشنایی با انواع وام خرید خانه بانک مسکن

وام مسکن به صورت تخصصی توسط بانک مسکن پرداخت می‌شود اما بانک‌های دیگری هم اعتبار ارائه این تسهیلات را دارند. این وام‌ها در طرح‌های مختلفی به متقاضیان خرید مسکن ارائه می‌شود. ولی بانک مسکن، به عنوان بانک تخصصی عامل، این وام را به دو صورت «وام مسکن یکم» و «خرید اوراق حق تقدم» ارائه می‌دهد.

وام مسکن یکم این بانک به افراد خانه اولی و بالای 18 سال سن تعلق می‌گیرد. میزان این وام برای ساکنان تهران 80 میلیون تومان، برای شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 60 میلیون تومان و برای سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان است. نرخ سود تسهیلات هم با توجه به نوع بافت شهری، 6 تا 8 درصد اعلام شده و به دو روش ساده و پلکانی بازپرداخت می‌شود. فرد برای دریافت این وام باید دارای معدل حساب موردنظر بانک باشد و یکسری مدارک احتیاج را هم ارائه دهد.

وام خرید مسکن با اوراق حق تقدم با نرخ 17.5 درصدی و در مبالغ مختلف به متقاضیان اعطا می‌شود. سقف تسهیلات فردی 200 میلیون تومان و حداکثر تسهیلات زوج‌ها 400 میلیون تومان است. البته امکان دریافت 80 میلیون تسهیلات جعاله هم وجود دارد. حداکثر زمان بازپرداخت اقساط این وام 144 وام است و این تسهیلات مسدودی سپرده به هیچ عنوان ندارد.

وام دیگری از بانک مسکن به نام «وام جوانان» وجود دارد. سقف این وام برای ساکنان تهران 400 میلیون تومان، شهروندان شهرهای بزرگ 330 میلیون تومان و دیگر شهرها 290 میلیون تومان است. نرخ سود این وام بسته به مدت زمان انتخابی برای بازپرداخت تفاوت دارد. اگر فرد امکان بازپرداخت وام را در طی 5 سال داشته باشد، نرخ سود 6 درصد است. در غیر این صورت نرخ بازپرداخت وام تا 9 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. این نوع وام مسدودی سپرده ندارد.

وام خرید مسکن بانک سامان و ملی

البته بانک سامان و ملی هم وام خرید مسکن را با شرایط مخصوصی به متقاضیان ارائه می‌دهند. سقف وام مسکن بانک سامان برای شهرهای بزرگ 750 میلیون تومان و برای دیگر شهرها 500 میلیون تومان است. نرخ سود اعلامی این تسهیلات از جانب بانک سامان 18 درصد اعلام شده که با 3 درصد بیمه نظارت و 3 درصد سود ریسک اعتباری در مجموع سود واقعی تسهیلات به 24 درصد می‌رسد. حداکثر زمان بازپرداخت این وام هم 60 ماه است.

وام مسکن بانک ملی هم با سود 17 درصد و سقف 60 میلیون تومان به متقاضیان ارائه می‌شود. البته برای زوج‌ها 120 میلیون تومان وام، که 100 میلیون تومان تسهیلات مسکن زوج‌ها و 20 میلیون تومان تسهیلات جعاله است، به منظور خرید و ساخت مسکن پرداخت می‌شود. حداکثر زمان بازپرداخت این وام‌ها 120 ماه اعلام شده است.

مرتبط با : بانک سامانبانک مسکنبانک ملی
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز