جزئیات پرداخت وام ضروری 15 میلیون تومانی بازنشستگان

لست سکند

صندوق بازنشستگی کشور از پرداخت سومین مرحله از وام ضروری 15 میلیون تومانی بازنشستگان خبر داد. این تسهیلات به حساب 31 هزار و 657 نفر مشمول واجد شرایط واریز شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ وام‌های بانکی، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فرصت ثبت نام برای دریافت وام ضروری 15 میلیون تومانی، سی و یکم اردیبهشت ماه سال جاری به پایان رسید. اسامی واجدین شرایط این تسهیلات نیز یکم مردادماه اعلام شد. طبق اعلام قبلی صندوق بازنشستگی، میزان این تسهیلات 15 میلیون تومان تعیین شده و تنها به متقاضیانی پرداخت می‌شود که حقوق خود را از طریق بانک صادرات دریافت می‌کنند. افرادی که وام به حساب آن‌ها واریز شده، شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، مشاره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه خود را به سایت صندوق بازنشستگی ارائه داده و فرآیند ثبت نام را به طور کامل گذرانده بودند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مبلغ اقساط وام ضروری بازنشستگان چقدر است؟

نرخ سود این وام 4 درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت اقساط آن 36 ماه خواهد بود. با توجه به مبلغ وام، نرخ سود و مدت زمان بازپرداخت آن، میزان هر قسط 442 هزار و 860 تومان است. جمع کل اقساط 15 میلیون و 942 هزار و 952 تومان و سود کل وام 942 هزار و 952 تومان خواهد بود.

ابتدای تیرماه سال جاری، سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، از تخصیص اعتبار یه هزار میلیارد تومانی برای پرداخت وام به صندوق بازنشستگی کشور خبر داده بود. خاندوزی وعده پرداخت این تسهیلات را از طریق بانک صادرات داد. اما بعدا محمود مرتضایی‌فرد، مدیر کل امور فرهنگی صندوق بازنشستگی کشور، اعلام کرد که تسهیلات وعده داده شده توسط خاندوزی ارتباطی با صندوق بازنشستگی کشور ندارد و احتمالا بخشی از برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومانی بدون ضامن است. پرداخت این نوع تسهیلات از ماه‌های آخر سال 1400 آغاز شده بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز