جزئیات برنامه دولت برای حمایت از بازار سرمایه 1401

لست سکند

رحیم زارع پور، عضو کمیسیون تلفیق بودجه، اعلام کرده که دولت در بودجه 1401 توجه ویژه‌ای به رشد اقتصادی و کنترل تورم داشته و در همین راستا به بازار سرمایه و شرکت‌های تولیدی نگاه متفاوتی دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار سرمایه، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امسال محوریت بودجه رشد اقتصادی در کنار کنترل تورم بوده و به همین منظور طرح‌ها و لایحه‌های مختلفی در سند بودجه گنجانده شده است.

به گفته زارع‌پور، کاهش پنج درصدی مالیات شرکت‌های تولیدی یک قدم مثبت در جهت رشد اقتصادی بود که در بودجه سال 1401 لحاظ شد. دیگر اقدام حمایتی برای افزایش تولید، اختصاص ردیف بودجه‌ای جداگانه برای صندوق تثبیت و تقویت آن با منابع حدودا 50 هزار میلیارد تومانی است.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

دیگر تصمیم مناسب دولت از دیدگاه زارع‌پور، تعیین سقف 5 هزار تومانی برای نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و نرخ 2 هزار تومانی برای قیمت سوخت گاز صنایع بزرگ فولادی، پتروشیمی و پالایشگاهی است. به گفته این مقام مسئول، این بخش بودجه مورد حمایت فعالان بازار سرمایه هم قرار گرفت.

مصوبات حمایتی 10 بندی دولت هم به منظور حمایت بازار سرمایه در سند بودجه 1401 مطرح شده است. از جمله مهم‌ترین موارد این بخش مربوط به بازگشت مالیات نقل و انتقال سهام به صندوق تثبیت، اختصاص 10 درصد وجود عرضه سهام دولتی در مسیر بازارگردانی، اعلام نرخ تسعیر بانک‌ها معادل 90 درصد نرخ نیما در شش ماهه گذشته و همچنین حضور رئیس سازمان بورس در جلسات اقتصادی و کاهش انتشار اوراق است.

دلیل حمایت ویژه دولت از بورس

طی چند ماه اخیر به صورت مداوم کاهش شاخص کل بورس اتفاق افتاد و مدام سرمایه حقیقی از این بخش بیرون رفت. همین اتفاق باعث شد که سرمایه گذاران نسبت به اقدامات دولت انتقاد کنند و خواهان افزایش حمایت‌ها از این بازار شوند. اکنون دولت در سند بودجه 1401 اقدامات حمایتی خود را از بازار سرمایه را مطرح کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز