جریمه تردد در محدودیت های کرونایی چقدر است؟

لست سکند

خودروهای متخلف  که محدودیت ها را نقض کنند با جریمه 500 هزارتومانی توسط پلیس راه مواجه خواهند شد.

پلیس راهور ناجا اعلام کرده است:  محدودیت های کرونایی از فردا ساعت 10 صبح با مستقر شدن پلیس در ورودی و خروجی استان ها شروع می شود.  خودروهای بومی اجازه خروج و خودروهای غیربومی اجازه خروج ندارند.

سردار تیموری جانشین رئیس پلیس راهور در گفت‌وگو با خبر ساعت ۱۴ اظهار کرد: این طرح از فردا ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۲۴ جمعه (۳۰ آبان) ادامه پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: خودروهای متخلف ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند البته این طرح جدا از محدودیت‌های تردد است که از اول آذر اعمال می شود.

کاهش سفر شهروندان تهرانی به شمال

راز آسمان پایتخت

پلیس در گزارشی ترافیک در ۹ محور اصلی کشور را که محدودیت در همه استان‌های مرتبط با آن‌ها اعمال شده در دو دوره‌ی تعطیلات آبان را بررسی کرده است. نتایج به دست آمده جالب است و نشان می‌دهد که میانگین ترافیک در این ۹ محور اصلی، صرفاً ۱۶ درصد کاهش داشته است. نکته جالب‌تر اینکه شهروندان تهرانی و کرجی بیشتر از سایر نقاط کشور به این محدودیت‌ها، مخصوصا برای سفر به شمال، توجه کرده‌اند.

مقایسه سفرها در هفته اول و هفته دوم آبان ماه نشان می‌دهد سفر به شمال کشور به شدت کاهش داشته است. برای مثال محور کرج-چالوس در زمان اعمال محدودیت‌ها در مقایسه با هفته قبل ۶۶ درصد کاهش ترافیک داشته است.

اما در سایر شریان‌های کلیدی، محدودیت و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی آنقدرها تاثیرگذار نبوده است. برای مثال کمترین تاثیر را محور اصفهان-یزد داشته که تنها ۵ درصد کاهش ترافیک را در هفته دوم آبان نسبت به هفته اول تجربه کرده و پس از آن محور تهران-همدان با ۸ درصد کاهش و سپس مشهد-بابلسر با ۹ درصد کاهش ترافیک، کمترین کاهش ترافیک را در این مقایسه‌ی دوره‌ای داشته‌اند. تغییر حجم سفرها با توجه به محدودیت شدیدی که از آن سخن گفته می‌شد، در این محورها ناچیز است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز