جاماندگان سهام عدالت بخوانند/ شرایط واگذاری چیست؟

وزارت اقتصاد و دارایی طبق قانون مکلف به واگذاری باقی مانده سهام متعلق به دولت به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک اول ایثارگران است. براساس تصویب هیئت وزیران، در حال حاضر میزان سهام قابل تخصیص به افراد مذکور و نام شرکت‌هایی تخصیص دهنده مشخص شده است.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، مبلغ سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان معادل 10 میلیون تومان خواهد بود. این مبلغ با اعمال 50 درصد تخفیف به صورت اقساط سالیانه و به مدت 10 سال در نظر گرفته شده است. براساس قانون، سازمان خصوصی سازی باید نسبت به انتقال سهام با کد سهامداری هر یک از مشمولان این مصوبه از طریق سازمان بورس اقدام کند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

قیمت گذاری و تسویه اقساط سهام عدالت

قیمت سهم این مصوبه براساس تصویب نامه هیئت واگذای و طبق میانگین قیمت پایانی سهام هر شرکت، از اولین روز کاری سال جاری منتهی به تاریخ ابلاغ این تصویب نامه تعیین خواهد شد. در صورتی که سهام برای واگذاری با سقف ریالی معین شده کفاف ندهد، سازمان خصوصی سازی باید نسبت به تامین کسری اقدام کند. این کسری توسط سازمان خصوصی سازی از محل باقی مانده سهام دولت در شرکت‌های مربوطه تامین خواهد شد. لازم به ذکر است نقل و انتقال این سهام بعد از ساعات معاملات و خارج از اتاق پایاپای انجام خواهد شد.

متقاضیان باید توجه داشته باشند، این سهام تا پایان تسویه اقساط در وثیقه سازمان خصوصی قرار خواهد گرفت. آزادسازی این سهم‌ها بعد از تسویه اقساط و به صورت مرحله‌ای اتفاق خواهد افتاد. در صورتی که فردی امکان تسویه اقساط را نداشته باشد، تا شش ماه پس از پایان مهلت پرداخت قسط مهلت خواهد داشت. بعد از اتمام این مهلت سازمان خصوصی سازی درباره اقساط باقی مانده تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز