بورس روز 15 شهریور 1401/ سود سهامداران شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت پرداخت می‌شود؟

لست سکند

این روزها سهامداران شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت منتظر توزیع سود این مجموعه‌ها هستند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی، اعلام کرده که به منظور پرداخت سود سهام شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت ابتدا باید میزان افزایش سرمایه شرکت‌ها از رقم سود کسر شود. سپس مابقی سود باقی مانده مجموعه‌ها به حساب 49 میلیون سهامدار اولیه عدالت واریز خواهد شد.

بر اساس مصوبه سیزدهم بهمن سال گذشته شورای عالی بورس، یک کارگروه مربوط به سهام عدالت تشکیل شد که وظیفه آن تصمیم گیری در مورد میزان افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر غیربورسی در پرتفوی سهام عدالت است.

قربانزاده بیان کرده در صورتی که جلسه کارگروه تشکیل شود و موضوع پرداخت سود سهام غیربورسی عدالت در آن تعیین تکلیف شود، سود بعد از پروسه مطرح شده به حساب صاحبان سهام واریز خواهد شد. این مقام مسئول ابراز امیدواری کرده جلسه کارگروه ظرف دو هفته آینده برگزار شود.

راز آسمان پایتخت

اخبار مرتبط را بخوانید:

بازار سرمایه به مدار نزولی تمایل پیدا کرد

امروز شاخص کل بورس بعد از دو روز ثبات نسبی در مدار نزولی قرار گرفت. هم اکنون شاخص کل بورس با کاهش 5 هزار و 945 واحدی در محدوده 1 میلیون و 420 هزار و 833 واحدی قرار دارد. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با دیروز 399 واحد بالا رفت و به مرز 410 هزار و 774 واحدی رسید.

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به مرز 12 هزار و 522 میلیارد تومان رسید. نمادهای «فارس»، «فملی» و «شستا» در روز جاری بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار باز هم منفی شد و 78 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی به سهام «خساپا»، شرکت سایپا، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «فارس» و «شپدیس» بیشترین میزان خروج پول را داشتند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز