سود سهام عدالت به چه افرادی تعلق خواهد گرفت؟

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، اعلام کرده که به زودی سود سهام عدالت به حساب 49 میلیون سهامدار واریز خواهد شد. مبلغ واریز برای انتهای سال 1400 تا پایان آذرماه سال 1401 خواهد بود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از ایسنا، سود سهام عدالت سال 1400 برای هر برگ سهم تقریبا به 500 هزار تومان می‌رسد. احتمالا مبلغ واریزی این سود برای دارندگان سهم 1 میلیونی، دو برابر یا معادل 1 میلیون تومان است. بر همین اساس، یک خانواده چهار نفره از سال گذشته تا پایان پاییز حدودا 2 میلیون تومان سود دریافت خواهد کرد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

مدیریت سهام عدالت استانی با چه نهادی است؟

سهامداران عدالت باید توجه داشته باشند که مدیریت کار در سهام عدالت استانی دیگر در اختیار دولت قرار ندارد و این اختیار به کانون استانی واگذار شده است. با توجه به این موضوع، تصمیم گیری درباره سرمایه گذاران غیرمستقیم سهام عدالت برعهده کانون سهام است و سهامداران این نوع سهم می‌توانند در مجامع شرکت کرده و رای بدهند.

به گفته رئیس هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، کمیته سهام عدالت تمام ابلاغیه‌ها و انتخاب هیئت مدیره کانون‌های استانی را برعهده دارد. کمیته مذکور از اعضای حقیقی تشکیل شده که توسط دولت انتخاب می‌شوند. اما این اعضای حقیقی در بخش خصوصی شاغل نیستند و هیچ انتسابی به بخش‌های دولتی ندارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز