ثروت خالص مدیر عامل اپل چقدر است؟

تیم کوک از سال ۲۰۱۱ مدیریت اجرایی شرکت اپل را برعهده دارد و به‌عنوان جانشین شایسته استیو جابز، این شرکت را به ارزش خالص بازار ۳ تریلیون دلاری هدایت کرده است. با این حال کمتر کسی از ثروت خالص خود او اطلاع دارد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، تیم کوک ۶۲ ساله در حال حاضر بیش از ۳ میلیون دلار در ماه و ۹۹ میلیون دلار در سال درآمد دارد. این مبالغ ثروت خالص او در سال ۲۰۲۳ را به رقم باورنکردنی ۱.۹ میلیارد دلار رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کوک قبل از پیوستن به اپل به مدت ۱۲ سال در شرکت آی‌بی‌ام فعالیت داشت و از همان زمان لقب «نابغه» را با خود یدک می‌کشد.

راز آسمان پایتخت

زمانی که او نقش مدیرعاملی اپل را بر عهده گرفت، ارزش بازار این شرکت حدود ۳۵۰ میلیارد دلار بود که به لطف راهنمایی‌های او، بیش از ۲.۴ تریلیون دلار افزایش یافته و به ۳ تریلیون دلار رسید.

منبع اصلی درآمد کوک شامل حقوق پایه، پاداش‌های سالانه و بیش از ۸۳۷ هزار سهام در اپل است. همچنین به لطف پاداش سالانه، حقوق پایه او از ۳ میلیون دلار می‌تواند به ۸ تا ۱۲ میلیون دلار نیز برسد.

او به‌عنوان یکی از پردرآمدترین رهبران تکنولوژی جهان، در یک اقامتگاه شگفت انگیز ۲۲۲ متر مربعی در پالو آلتو، کالیفرنیا زندگی می‌کند و همچنین در سال ۲۰۱۸ مبلغ ۱۰ میلیون دلار برای ملکی به مساحت هزار متر مربع در لا کوئینتا، کالیفرنیا سرمایه گذاری کرد.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز