ثروتمندترین زنان جهان در سال 2022

اکثر ما با ثروتمندترین مردان جهان آشنا هستیم. اما نباید از این نکته غافل شد که زنان هم دست کمی از مردان ندارند و بسیاری از آن‌ها با تلاش مستمر به موفقیت‌های زیاد و ثروت هنگفتی دست پیدا کرده‌اند.

نحوه ثروتمند شدن خانم‌ها می‌تواند داستان‌های عبرت‌آموزی در خود داشته باشد. به گزارش کاماپرس، مجله فوربز اخیراً فهرستی از 337 ثروتمندترین زنان جهان در سال 2023 معرفی کرده است که در ادامه، به 10 نفر برتر آن‌ها اشاره می‌شود:

1- آیریس فونتبونا (ثروت خالص: 23 میلیارد دلار)

این خانم شیلیایی، پس از مرگ همسرش، آقای  آندرونیکو لوکسیچ در سال 2005، ثروت او را به ارث برد. این خانم 81 ساله و سه فرزندش ریاست شرکت استخراج معدن آنتوفاگاستا پی‌ال‌سی را به عهده دارند. سهام این شرکت در بورس و اوراق بهادار لندن معامله می‌شود. این خانواده همچنین سهامدار عمده هلدینگ  کوئیننکو در شیلی است.

بیشتر بخوانید:

آریاک سفر

2- مکنزی اسکات (ثروت خالص: 24 میلیارد دلار)

این خانم 53 ساله، همسر سابق جف بزوس، بنیانگذار آمازون با ثروت خالص 24 میلیارد دلار است. خانم اسکات در سال 2019 از بزوس طلاق گرفت و 4 درصد از سهام شرکت آمازون از آن او شد. او  به خاطر کمک‌های بشردوستانه‌اش شهرت زیادی دارد. به عنوان مثال، در دسامبر 2022 مشخص شد که وی 14 میلیارد دلار به بیش از 1 هزار و 600 سازمان خصوصی کمک کرده است. خانم اسکات همچنین دو رمان به چاپ رسانده است.

3- جینا راینهارت (ثروت خالص: 27 میلیارد دلار)

خانم راینهارت شاید در مقایسه با سایر بانوان ثروتمند، به اندازه یک ماهی کوچک به نظر برسد، اما وی کماکان ثروتمندترین بانوی استرالیا است. او ثروتش را از وانگ هنکوک به ارث برده است. این خانم 69 ساله، شرکت پدرش را گسترش داد و اکنون در حوزه گاز و عناصر کمیاب فعالیت می‌کند. شرکت خصوصی هانکوک پراسپکتینگ به خاندان او تعلق دارد.

4- سوزان کلاتن (ثروت خالص: 27.4 میلیارد دلار)

خانم کلاتن 60 ساله، وارث اصلی شرکت خودروسازی بی‌ام‌و است. 19 درصد از کل صنعت خودروسازی آلمان در اختیار او است. او همچنین تنها مالک شرکت صنایع شیمیایی آلتانا است و همچنین سهام زیادی در شرکت‌های مختلف خریداری کرده است.

5- رافائلا آپونته-دیامانت (ثروت خالص: 31 میلیارد دلار)

خانم رافائلا و همسرش، جیانلوئیجی، در دهه 70 میلادی وارد صنعت کشتیرانی شدند. آن‌ها اکنون 50 درصد از سهام بزرگترین خط کشتیرانی جهان، یعنی شرکت کشتیرانی مدیترانه را دارند. این خانم سوئیسی 78 ساله عمدتاً در حوزه کشتی‌های کروز فعالیت دارد و همسرش مدیر اجرایی شرکت کشتیرانی مدیترانه است.

 

بیشتر بخوانید:

6- میریام ادلسون (ثروت خالص: 35 میلیارد دلار)

او همسرش شِلدون گرَی اَدلسون بود که در سال 2021 فوت کرد. خانم ادلسون و خانواده‌اش بیش از نیمی از امپراطوری همسرش را به ارث بردند. لاس وگاس سندز مهم‌ترین دارای خانم ادلسون است. همچنین، او در قاره‌های آسیا و اروپا و آسیا هم فعالیت اقتصادی زیادی دارد. این پزشک 77 ساله یکی از حامیان جدی پژوهش در حوزه اعتیاد به مواد مخدر است.

7- ژاکلین مارس (ثروت خالص: 38 میلیارد دلار)

این خانم میلیاردر به لطف پدربزرگش، اکنون مالک بزرگترین شرکت شکلات‌سازی دنیا به نام مارس است. شرکت‌های ام‌اندامز، اسنیکرز، اسکیتلز و مالتیزرز هم تحت مدیریت خانم مارس قرار دارند. این خانم 83 ساله، حدود یک سوم شرکت مارس را در اختیار دارد و تا سال 2016 عضو هیئت مدیره آن بود.

8- آلیس والتون (ثروت خالص: 57 میلیون دلار)

خانم والتون تنها دختر سام والتون، بنیانگذار والمارت است. او سومین زن ثروتمند دنیا است. برادران خانم والتون به نام‌های راب و جیم عمدتاً روی کسب و کار متمرکز هستند، اما تنها دختر خانواده والتون ترجیح داده است فعالیت‌های هنری را دنبال کند. او آثار هنری هنرمندان مشهور آمریکایی مثل اندری وارول و مارک روتکو را در موزه کریستال بریج در معرض نمایش قرار داد.

9- جولیا کخ (ثروت خالص: 59 میلیارد دلار)

بعد از مرگ دیوید کخ، همسر خانم جولیا، 60 میلیارد دلار از دارایی‌هایش در سال 2019 به او رسید. این خانم 61 ساله، 42 درصد از سهام شرکت چند ملیتی صنایع کخ را در اختیار دارد.

10- فرانسوا بتانکور می‌یر (ثروت خالص: 80.5 میلیارد دلار)

این خانم فرانسوی در سال جاری، با بیش از 80 میلیارد ثروت خالص در بانک به عنوان ثروتمندترین زن دنیا شناخته شد. 33 درصد از سهام شرکت لورئال در اختیار می‌یر و خانواده‌اش ف است. این خانم 69 ساله رئیس هیئت مدیره هلدینگ لورئال فعالیت می‌کند. پیش از این، مادر خانم می‌یر، پیش از مرگش در سال 2017، ثروتمندترین زن جهان محسوب می‌شد.

انتهای پیام

مرتبط با : آمازونلورئالمارس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز