برندهای لوکس جهان در سال ۲۰۲۳ چقدر ثروتمندتر شدند؟

افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس و محصولات زیبایی، صاحبان برندهای معروف را ثروتمندتر از پیش کرده است. این جهش چشمگیر به دنبال گسترش محصولات این برندها به بازارهای بین‌المللی از جمله چین اتفاق افتاده است.

کاماپرس در این مطلب به بررسی ۵ مورد از آن‌ها می‌پردازد؛

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

۱. فرانسوا بتانکور می‌یر

فرانسوا ۶۹ ساله، تنها وارث یکی از بزرگ‌ترین برندهای تولیدکننده محصولات آرایشی و بهداشتی، یعنی لورآل (L’Oréal) است. او بارها به‌عنوان ثروتمندترین زن جهان شناخته شده و در سه ماهه اول ۲۰۲۳ با رشدی معادل ۲۱.۸ میلیارد دلار، ثروت خود را به ۹۳.۳ میلیارد رساند. لورآل که قبلا برندهای لانکوم، ایو‌‌ سن لوران بُته و هلنا روبنشتاین را به‌عنوان زیرمجموعه خود خریداری کرده بود در آوریل ۲۰۲۳ نیز، با قراردادی ۲.۵۳ میلیاردی برند استرالیایی ائسوپ (Aesop) را نیز از آن خود کرد. کارشناسان از دلایل دیگر این رشد چشمگیر به افزایش تقاضای محصولات این برند در بازار چین اشاره کرده‌اند. فرانسوا و دو پسرش مدیریت لورآل را برعهده دارند و با سهم ۳۵ درصدی، بزرگ‌ترین سهامداران این شرکت به شمار می‌روند.

راز آسمان پایتخت

۲. برنارد آرنو

ثروتمندترین مرد جهان در سال ۲۰۲۳، شرکت خود با نام «ال و ام هاش» (LVMH) را خانه ۷۵ برند لوکس شناخته شده مانند دیور و تیفانی کرده است. این مرد ۷۴ ساله، با رشد ۴۸ میلیاردی به ثروتی معادل ۲۱۰ میلیارد دلار رسید و از ایلان ماسک جلو زد. در سال ۲۰۲۳، ال و ام هاش به‌عنوان یکی از ۱۰ شرکت برتر جهان معرفی شد. این موضوع باعث شد مقر این شرکت در پاریس، به‌عنوان نماد سرمایه‌داری، مورد هدف مخالفان مکرون قرار بگیرد. آرنو دلیل این اتفاق را نتایج و قیمت خوب سهام شرکت و رضایت سهام‌داران آن عنوان کرد.

۳. خانواده هرمس

این خانواده، ششمین نسل از تاجر فرانسوی، «تیری هرمس»، هستند که در سال ۱۸۳۷ میلادی این شرکت را تأسیس کرد. آن‌ها با داشتن حدود ۶۷ درصد از سهام این شرکت تولیدکننده محصولات چرمی و لوکس، به‌عنوان پنجمین خانواده ثروتمند جهان شناخته شده‌اند. هرمس، به لطف کیف دستی های محبوب خود، یعنی «کلی» و «بیرکین»، رشد ۳۸ درصدی را تجربه کرد که ثروت این خانواده را به ۱۵۷ میلیارد دلار رساند. اکسل دوما، پی‌یر الکسیس دوما و اریک دو سن به ترتیب عناوین رئیس اجرایی، مدیر هنری و ریاست هیئت ناظر این شرکت را برعهده دارند.

۴. آلن و جرارد ورتیمر

برند شنل که در حال حاضر توسط برادران ورتیمر مدیریت می‌شود، از دیگر تجارت‌های خانوادگی این لیست است. در سال جاری، استقبال فوق‌العاده دوست‌داران مد از پوشاک، کیف، عطر و لوازم آرایشی شنل سود هنگفتی برای این شرکت به همراه داشته است. همچنین دارایی خالص ورتیمرها حدود ۱۶ درصد افزایش یافت که به معنی ثروتی معادل ۱۰۰ میلیارد دلار برای این دو برادر و شریک تجاری است.

۵. فرانسوا پینو

این کارآفرین ۸۶ ساله بنیانگذار یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا، یعنی «کرینگ» است. از شرکت‌های تابعه کرینگ می‌توان به گوچی، پوما، ایو سن لوران، بالنسیاگا و… اشاره کرد. ثروت پینو از ابتدای سال جاری با ۲۴ درصد افزایش به حدود ۴۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. از سال ۲۰۰۵ پسر وی، یعنی فرانسوا هانری پینو سمت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل را برعهده دارد. برخی از دارایی‌های ارزشمند پینو شامل خانه حراج کریستیز، مجموعه‌ای از آثار هنری معاصر، چندین تاکستان‌، هفته‌نامه لو پواَن (Le Point) و خط کشتی‌های تفریحی لوکس هستند.

نویسنده: زهرا لطفی نژاد

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز