ثبت نام مسکن ملی برای کارگران و ۴ نکته مهم درباره آن

لست سکند

کارگران برای خانه دار شدن و ثبت نام در طرح مسکن ملی فقط ۳ روز دیگر یعنی تا روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه فرصت دارند.

به گزارش کاماپرس، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان فاقد مسکن شروع شده است. قرار است ۱۰ هزار واحد آپارتمان در مدت ۳۶ ماه در ۱۲ شهر جدید احداث شود.

۱۰ هزار واحدی که فقط قرار است به کارگران و بازنشستگانی برسد که خانه ندارند. کارگرانی که خرید خانه برای آنها، آن هم با قیمتهای کنونی و حقوقی که بیشتر آنها دریافت می کنند، بیشتر شبیه خواب و خیال است تا واقعیت.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان

راز آسمان پایتخت

براساس تفاهم‌نامه‌ وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی در سال گذشته، قرار شد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان ساخته شود. طبق تفاهم‌نامه میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه اسکان، این اتحادیه مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را برعهده گرفته که ۱۰ هزار واحد آن حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه در ۱۲ شهر جدید احداث کند.

با ساخت این واحدها، کارگران شهرهای جدید در استان های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، سمنان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و سیستان و بلوچستان از مزایای خانه دار شدن بهره مند می شوند.

۲۵ دی ماه آخرین فرصت برای ثبت نام در طرح مسکن ملی

محمد جعفر کبیری، معاون امور تعاون وزارت کار کارگران اعلام کرده، کارگران تا پایان روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه فرصت دارند تا درخواست خود را برای دریافت مسکن ملی از طریق تعاونی مسکن، تشکل کارگری، ثبت‌نام اینترنتی و ثبت درخواست توسط کارفرما اعلام کنند.

کارگران تا آخر وقت روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه فرصت دارند به سامانه https://tem.mrud.ir مراجعه و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

کارگران و بازنشستگان برای ثبت نام در طرح مسکن ملی باید به این ۴ نکته مهم توجه کنند:

۱-ثبت‌نام اینترنتی در طرح مسکن ملی. یعنی کارگران باید در تعاونی‌های مسکن کارگری عضو شوند و بعد از عضویت در تشکل‌های کارگری و دادن درخواست به کارفرمایان، درخواست خود را در بخش تعاون سامانه جامع هوشمند مسکن ملی ثبت کنند.

۲-مهلت واریز آورده در سامانه جامع اقدام ملی مسکن برای کارگران و بازنشستگان تا ۳۰ دی ماه تمدید شده است.

۳- در خصوص کارگرانی که در مراحل قبل و پیش از این در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، مهلت واریز آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی تا پایان دی ماه تمدید شده است.

۴- هر متر مربع مسکن ملی حدود سه میلیون تومان محاسبه شده که در مجموع یک واحد ۱۰۰ متری حدود ۳۰۰ میلیون تومان تمام می‌شود که بخشی از این مبلغ، تسهیلات است. همچنین باید متقاضی در هر پنج نوبت ۴۰ میلیون تومان آورده داشته باشد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

8 دیدگاه برای “ثبت نام مسکن ملی برای کارگران و ۴ نکته مهم درباره آن

  1. علیرضا گفته:

    از کارگران در 5 نوبت هر نوبت هم 40 میلیون باید اورده داشته باشند کل درامد کارگر در 12 ماه 30 میلیون تومان هست انوخت باید هر شش ماه 40 میلیون پرداخت کنه به مسکن ملی فقط میشه خندید و تمام

  2. چرا گفته:

    اخه چرا واقعا از کارگر بد بخت هم داریم……هیچ امیدی برای زندگی نداریم……آنهای که دم از بهشت می زنند ما را به عرق جهنم بردند….

  3. محمودحاجعلی گفته:

    باسلام خدمت مسئولین بنیاد مسکن که دلسوزانه و صادقانه برای خانه دارشدن قشرضعیف جامعه قدم برمی‌دارند امیدوارم مسکن ملی ادامه راه مسکن مهر واما بهتر و بهتر از آن باشد وبا درایت مسئولین به صاحبان واقعی اش تعلق بگیرد.از شما خواهشمندم که در استان قم ثبت نام مجدد صورت بگیرد که ما کارگران جامانده نیز دراین طرح ملی ثبت نام کنیم ،مطمئن باشید دعای خیرکارگران زحمتکش باخانه دار شدن همیشه با شماست.متشکرم

  4. یحیی گفته:

    واقعا دم از دین داری میزنی جهاد بهتر از کمک کردن به کارگر است اگر کارگر نباشه چرخه اقتصادی فلجه

  5. حامد گفته:

    چه جالب حقوق پایه کارگر رو چند بستین !! مسکن کارگری رو با چه شرایطی میدین ! 5 قسط 40 میلیون !!!! آره شما دلسوزین و بحق . این ماییم که حق برامون جوری دیگه معنی شده

  6. حسین گفته:

    سلام لااقل اول خانه ها را بسازید بعد پول رو از کارگر طلب کنیدوهمزمان با دریافت پول خانه.خانه تحویل کارگر بدهید کارگر برای خانه دار شدن باید پول پیش خانه را بگیره اثاث بفروشه موتور بفروشه ووو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز