صندوق مسکن کارگری به خانه دار شدن کارگران کمک می کند؟

پیش نویس اولیه اساسنامه صندوق مسکن کارگران مورد موافقت و تایید اعضای شورای عالی کار قرار گرفت.

به گزارش کاماپرس،خانه دار شدن کارگران آن هم با قیمتهای کنونی و حقوقی که بیشتر آنها دریافت می کنند، برای خیلی از کارگران بیشتر یک رویاست تا واقعیت. رویایی که برای واقعی شدن به کمک دولت بیشتر از همیشه نیاز دارد.بر همین اساس وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته از تشکیل صندوق مسکن کارگری به عنوان یکی از اقدامات بزرگ وزارت کار برای تامین مسکن کارگران خبر داد.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

حالا و در آخرین نشست شورای عالی کار طرح پیش نویس اولیه اساسنامه صندوق مسکن کارگران مورد موافقت و تایید اعضای شورای عالی کار قرار گرفته است.

۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می شودبه گزارش ایسنا، دی ماه سال گذشته تفاهم نامه مشترک میان وزارت کار و راه و شهرسازی به منظور تأمین مسکن کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی در قالب ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا رسید.

راز آسمان پایتخت

وزیر کار اعلام کرد که صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در تأمین مالی این پروژه‌ها مشارکت دارند و وزارت راه و شهرسازی نیز با واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به شکل رایگان در این پروژه همکاری خواهد کرد.

به گفته شریعتمداری، از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این پروژه ها استفاده خواهد شد تا کارفرمایان به استناد ماده ۱۴۲ قانون کار در این طرح مشارکت داده شوند و از ظرفیت‌ جامعه کارگری نیز به منظور تامین زمین و مسکن کارگران استفاده شود.

۱۰ هزار واحد مسکونی در ۱۲ شهر ساخته می شود

در هفته های اخیر تفاهم نامه سه جانبه میان وزارت کار، شرکت عمران شهرهای جدید و اتحادیه تعاونی های مسکن کارگران ایران به منظور ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران در شهرهای جدید امضا شد.

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

به موجب این تفاهم نامه، اتحادیه تعاونی های مسکن کارگران (اسکان) مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را برعهده گرفته و ۱۰ هزار واحد را حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه در ۱۲ شهر جدید احداث خواهد کرد. با ساخت این واحدها، کارگران شهرهای جدید در استان های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، سمنان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و سیستان و بلوچستان از مزایای خانه دار شدن بهره مند خواهند شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز