ثبت دامنه آی آر و دات کام چقدر هزینه دارد؟

دامنه آی آر و دات کام-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

دامنه آی آر و دات کام عموما به صورت یک ساله خریداری می‌شود و بعد از اتمام مدت زمان آن‌ها می‌توان از طریق نمایندگی و پنل کاربری دوباره برای تمدید آن اقدام کرد. قیمت این دامنه در ایران ارزان‌تر بوده و در عوض در حالت بین‌المللی و بخصوص دات کام کاربرد و طبیعتا قیمت بالاتری دارد.

کاماپرس در این گزارش شرایط و هزینه دریافت دامنه آی آر و دات کام را از طریق نمایندگی ایران هاست بررسی کرده است.

قیمت دامنه آی آر و دات کام چقدر است؟

برای ثبت و خرید دامنه .com برای یک سال هزینه 909 هزار تومان در نظر گرفته شده است. ثبت و خرید دامنه .ir نیز 55 هزار تومان هزینه دارد. برای فعال سازی دامنه .ir لازم است که خریدار کد شناسه را از ایرانیک دریافت کرده و دسترسی نمایندگی را باز کند.

آی آر-کاماپرس

بیشتر بدانید:

راز آسمان پایتخت

 در زمان ثبت دامنه به چه ویژگی‌هایی باید توجه کرد؟

در رابطه با ثبت دامنه آی آر و دامنه دات کام یا هر دامنه دیگر باید به چند نکته توجه داشت.

  • اول اینکه نام انتخابی باید ساده باشد. به عبارتی دیکته نام دامنه نباید عجیب و نامفهوم عرضه شود.
  • دومین نکته مهم توجه به کوتاه بودن نام دامنه است. به عبارتی اگر دامنه نامی طولانی داشته باشد فهم آن نیز دشوارتر خواهد شد.
  • سومین نکته مهم در خرید دامنه به طور کلی قابل فهم بودن آن است. باید به این مسئله توجه داشت که مخاطب و کاربری که دامنه را می‌بیند، مفهوم بودن آن را نیز به خاطر می‌سپارد.

لپ تاپ-کاماپرس

مراحل انتقال دامنه .com

برای انتقال دامنه اولین گام این است که صاحب دامنه از طریق گذراندن بروکراسی یا قوانین انتقال دامنه برای این کار اقدام کند. برای انتقال دامنه دات کام ابتدا فروشنده به حساب کاربری خود مراجعه کرده و کد انتقال را می‌سازد. بعد از این مرحله کد در اختیار خریدار قرار می‌گیرد. این کد معمولا مجموعه‌ای از اعداد و حروف نامرتب است و نمی‌توان آن را حفظ کرد. خریدار با وارد کردن این کد دامنه دات کام را دریافت کرده و علاوه بر هزینه توافق شده با فروشنده، هزینه یک ساله دامنه را هم پرداخت می‌کند.

دامنه دات کام-کاماپرس

مراحل انتقال دامنه .ir

مراحل انتقال دامنه آی آر مشابه روال دات کام است، اما در یک بخش آن تفاوت وجود دارد. کسی که می‌خواهد مالکیت دامنه‌اش را به هاست جدید تغییر دهد باید به شرکت فروشنده‌ای تیکت بزند که دامنه را هم از او خریداری کرده است. در تیکت باید برای انتقال، از شرکت مذکور کمک بگیرد. بعد از ارسال دستورالعمل‌ها توسط شرکت فرایند جابجایی صورت می‌گیرد.

دامنه آی آر-کاماپرس

شرایط تمدید دامنه

شرایط تمدید دامنه بسیار ساده است و حتی می‌تواند پیش از تمام شدن اعتبار دامنه صورت گیرد. اگر دامنه قبل از اینکه تمام شود تمدید شود تداخلی در دو اعتبار ایجاد نمی‌شود و اعتبار دوم بعد از اتمام اعتبار اول فعال خواهد شد.

دامنه آی آر و دات کام-کاماپرس

مراحل تمدید دامنه آی آر و دات کام چیست؟

دامنه آی آر و دات کام هر دو با یک روش تمدید می‌شوند. برای این کار باید سراغ سایت نماینده‌ای که دامنه از آن خریداری شده، رفت. اگر مدت زمان اعتبار تمام شده باشد، باید مراحل خرید را مجددا تکرار کرد. اما در صورتی که هنوز اعتبار باقی مانده باشد می‌توان از طریق پنل کاربری این کار را انجام داد، اقدام از طریق پنل کاربری ساده‌تر خواهد بود.

انتهای پیام

مرتبط با : ایران هاست
اوج آرام
ایده سبز
دادپویان
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز