تیگو یا هایما؛ کدام یک ماشین بهتری است؟

خودروهای کراس‌اوور چینی در چندسال اخیر در بازار ایران، با توجه به امکانات و آپشن‌های متعدد در کنار قیمت تقریبا مناسب، بسیار محبوب و پرطرفدار شده‌اند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار خودرو، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، خودرو تیگو در دو نسخه تیگو 5 و تیگو 7 در کنار هایما، از گزینه‌های پرطرفدار کراس‌اوورهای چینی هستند که از نظر رده قیمتی و امکانات فنی و رفاهی تقریبا در یک رده قرار دارند، از همین رو انتخاب و خرید یکی از این دو خودرو نیاز به بررسی دقیق‌تر دارد.

در همین زمینه بخوانید:

کاماپرس در ادامه به بررسی مشخصات تیگو 7 و 5 در مقابل خودرو هایما می‌پردازد؛

آریاک سفر

تیگو 7 ، تیگو 5 و هایما

دو خودرو تیگو 5 و تیگو 7 از محصولات موفق شرکت خودروسازی چینی چری محسوب می‌شوند که از رقبای سرسخت هایما اس 7 است و از سال 1394 توسط مدیران خودرو در ایران عرضه می‌شود. هایما اس 7 نیز توسط کمپانی چینی هایما تولید می‌شود در ایران توسط گروه خودروسازی ایران خودرو مونتاژ و روانه بازار می‌شود.

مشخصات فنی تیگو و هایما

از بین دو محصول تیگو، تیگو 7 با موتور 4 سیلندر با حداکثر قدرت 147 اسب بخار و حداکثر گشتاور 210 نیوتن متر با جعبه دنده 6 سرعته دو کلاچه به فروش می‌رسد، این خودرو دارای حداکثر سرعت 185 کیلوکتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن با استاندارد آلایندگی یورو 5 حدود 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر است.  این در حالی است که تیگو 5 دارای 139 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور است که حداکثر سرعت آن 185 کیلومتر در ساعت است. مصرف سوخت این خودرو به نسبت تیگو 7 تقربیا بیشتر بوده و در هر صد کیلومتر حدود 8.7 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در مقابل این دو خودرو از چری، هایما اس 7 قرار دارد که با موتور 4 سیلندر و 170 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور تولید و روانه بازار شده است. حداکثر سرعت این خودرو، 170 کیلومتر در ساعت بوده و میزان مصرف سوخت آن به نسبت دو خودرو قبلی بسیار بیشتر بوده و در هر صد کیلومتر، 9.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

طراحی هایما بهتر است یا تیگو ؟

تیگو 7 دارای طراحی بسیار زیبا و حساب شده‌ای است، این خودرو دارای سپرهای برآمده، چراغ‌های زیبا و خطوط دقیق و حساب شده بر روی بدنه است. از نظر کابین خودرو نیز، تیگو 7 دارای طراحی تقریبا شیکی است که مجهز به انواع امکانات رفاهی شده است. از همین گروه، خودرو تیگو 5 به نسبت تیگو 7 دارای طراحی ساده‌تری است که شامل طراحی اسپرت داخل سپر و ترکیب آن‎ها با خطوط بر روی بدنه است. ضمن این‌که این خودرو تقریبا دارای ارتفاع بلندی بوده و چراغ‌های جلو آن شکل خاص و زیبایی به آن بخشیده‌اند.

در مقابل این دو خودرو، هایما اس 7 قرار دارد که از نظر طراحی بسیار زیبا و با ابهت است؛ کمپانی هایما در طراحی این خودرو از یک سری خطوط اصول و حساب شده در کنار المان‌های آفرودی بهره برده است.

امکانات رفاهی تیگو و هایما

تیگو 7 به مانند تمام خودروهای چینی، دارای امکانات و آپشن‌های رفاهی بسیار جذابی است که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش چند منظوره 9 اینچی لمسی، سقف پانوراما، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ‌های اتوماتیک مجهز به زنون، چراغ‌های مه‌شکن تطبیق پذیر با حرکت فرمان، ترمزدستی برقی مجهز به سیستم اتوهلد، سامانه کنترل حرکت در سربالایی، صندلی راننده با تنظیمات برقی، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، برف‌پاک‌کن هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک با امکان تنظیم مجزا برای سرنشین کناری و دریچه جداگانه برای سرنشینان پشتی، کیلس و استارتر دکمه‌ای، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها و … اشاره کرد.

کمپانی چری تیگو 5 را نیز با امکانات خوبی نظیر کیسه هوا جلو و جانبی برای سرنشینان جلو (جمعاً 4 عدد)، سیستم‌های ترمز و پایداری، سیستم کنترل حرکت در شیب، امکان انتخاب دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت، چراغهای رانندگی در روز LED، گرمکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت، آینه‌های جانبی تاشوبرقی مجهز به گرمکن، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع الکتریکی، کروز کنترل، سانروف برقی، کامپیوتر سفری، نشانگر فشار و دمای باد تایرها، سنسور باران، سیستم صوتی و تصویری جدید با نمایشگر 10 اینچی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای و … روانه بازار کرده است.

در مقابل محصولات کمپانی تیگو، هایما اس 7 قرار دارد که به امکات و مجهزات متعددی مجهز شده است، از جمله این امکانات می‌توان به فرمان برقی، نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای، دوربین 360 درجه، چراغها و برف‌پاک‌کن هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه وسط الکتروکرومیک مجهز به نمایش فاصله تا مانع، آینه‌های جانبی برقی با سیستم تاشونده، چراغهای مخصوص روز، تنظیم ارتفاع چراغ‌ها از داخل، نشانگر فشار باد تایرها، سامانه ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، سانروف چند حالته برقی، صندلی راننده مجهز به تنظیمات برقی و گرمکن صندلی‌های جلو و … اشاره کرد.

قیمت هایما و تیگو

قیمت هایما اس 7 در بازار امروز در حدود 880 میلیون تومان ثبت شده است؛ این در حالیست که تیگو 7 در حال حاضر با قیمت حدودی 955 میلیون تومان و تیگو 5 با قیمت حدودی 800 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد. با این حساب شاید تنها قیمت نتواند تکلیف حریدار را در مقایسه این دو خودرو مشخص کند. با اینکه تیگو در ایران شناخته شده‌تر از هایما است، اما می‌توان گفت هر دو این خودروها عملکردی موفق در بازار داشته و لوازم یدکی‌شان به راحتی در بازار پیدا می‌شود. تیگو 7 اتاقی لوکس و بزرگ با موتوری قدرتمند دارد و هایما رانندگی لذت‌بخشی را در کنار مصرف سوخت پایین به شما عرضه می‌کند؛ پس باید به اولویت‌هایتان رجوع کنید و ببینید انتخاب شما کدام است.

مرتبط با : ایران خودرومدیران خودرو
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
آسیاتک
ایمالز
همراه مکانیک-کاماپرس
کاراپلاس-کاماپرس
آریاک سفر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تیگو یا هایما؛ کدام یک ماشین بهتری است؟

  1. فرخ همتی گفته:

    سلام من قبلاً ام وی ام داشتم نسبتاً راضی بودم ولی جعبه عقب به نسبت کوچیکه حالا هایما اس هفت گرفتم خیلی راضیم سی هزار تا کار کرده جعبه عقب بزرگتر از تیگو هست صدای بیرون از داخل کابین رضایت بخش است در کل تیگو هم خیلی خوبه چون دوستان من دارن هر دو رو پیشنهاد میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز