تدریس هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی

تور لحظه آخری-کاماپرس

رشد چشمگیر هوش مصنوعی در سال گذشته با بخش‌های مختلف زندگی ما در حال تطبیق است. این فناوری مدتی است راه خود را به کلاس‌های درس باز کرده و روش‌های جدید آموزش و یادگیری را برای معلمان و دانش آموزان اروپا و آمریکا به ارمغان می‌آورد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

به گزارش کاماپرس، بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس قبلا ادعا کرده بود بزودی هوش مصنوعی به کمک آموزش خواهد آمد و می‌تواند تنها در عرض ۱۸ ماه خواندن را به کودکان آموزش دهد. این ادعا ترس عمومی را از تاثیر هوش مصنوعی بر روی نسل آینده افزایش می‌دهد، با این حال نمی‌توان وابستگی این نسل به ابزار دیجیتال را نادیده گرفت و پیاده‌سازی هوش مصنوعی در محیط‌های آموزشی لزوما ایده بدی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

در کنار بدی‌هایی که برای این ربات‌ها ذکر شده، از جمله تقلب و کم‌کاری در تکالیف، هوش مصنوعی می‌تواند متن‌های طولانی و خسته کننده را تصحیح کرده و فوق‌العاده مفید واقع شوند.

راز آسمان پایتخت

به گفته کارشناسان بسیاری از دانش آموزان تجربه کافی برای یادگیری خودخوان نداشته و معلمان کافی برای آموزش جزئی به آن‌ها نیز وجود ندارد. در اینجا هوش مصنوعی وارد عمل شده و این شکاف را با حذف روتین‌های تکراری و آزادی بیشتر در یادگیری پر می‌کند.

کارشناسان اروپا و آمریکا می‌گویند این امید وجود دارد که پس از ورود هوش مصنوعی به مدارس، وسواس اجتماعی نسبت به این فناوری از بین رفته و به چشم یک ابزار کمکی به آن نگاه شود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “تدریس هوش مصنوعی در مدارس ابتدایی

  1. فرزانه محبی گفته:

    ما هنوز سر محتوای درسی تو مدارسمون و نحوه تدریس اختلاف نظر داریم اون وقت اینا با هوش مصنوعی کار میکنن خو به حال سیستمشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز