تخفیف ۱۰ میلیونی برای هر متر آپارتمان چقدر واقعیت دارد؟

لست سکند

بعضی از مالکان برای فروش آپارتمان تا ۱۰ میلیون تومان برای هر متر هم تخفیف می دهند، اما باز هم مشتری نیست.

به گزارش کاماپرس، رکود در بازار مسکن حرف اول را می زند. بعد از افزایش قیمت مسکن در تهران، حالا خیلی از مالکان برای فروش آپارتمان قیمتهای کمتری پیشنهاد می کنند، اعداد و ارقامی که با مبالغ پیشنهادی بعضی از بسار و بفروشها خیلی متفاوت است.

به گفته مصطفی قلی خسرو رئیس اتحادیه مشاوران املاک هم اکنون فروشندگان مسکن چند برابر خریداران هستند . او درباره رکود در بازار مسکن می گوید:« نرخهای پیشنهادی در بعضی مناطق بیش از ۱۰ میلیون تومان در هر متر مربع کاهش یافته و خریدار نیست، اما می بینیم که عده ای بساز و بفروش عنوان می کنند نرخها پایین نیامده؛ معلوم است که اینها نفع دارند.»

اخبار مهم مرتبط را بخوانید 

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است قیمت مسکن در تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است. او می گوید:« آمار افت ۱.۱ درصدی را قبول ندارم؛ زیرا من از کف بازار درباره بازار مسکن صحبت می کنم. بعضی بساز و بفروشها یا بخر و بفروشها می گویند قیمتها پایین نیامده یا دوباره بالا می رود که معلوم است نفع دارند.

راز آسمان پایتخت

فروشنده ای که تا دو ماه قبل آپارتمانش را متری ۵۵ میلیون نرخ گذاری کرده بود، حالا ۴۵ میلیون تومان قیمت گذاشته و کسی نمی خرد. آن وقت بعضی سازندگان و فروشندگان می گویند قیمت پایین نیامده است. عده ای هم به عمد یا غیرعمد با ارایه بعضی آمارها به آنها کمک می کنند. این اشتباه است؛ بگذاریم کسانی که خانه ندارند مقداری نفس بکشند.»

بازگشت دوباره نرخهای کاذب

قلی خسرو با انتقاد از برخی صحبتها درباره اینکه دوباره قیمت مسکن در سایتهای اینترنتی قابل مشاهده شود به ایسنا می گوید:« از اردیبهشت ماه که دادستانی در اقدامی اصولی و به موقع جلوی درج قیمت مسکن و خودرو در سایتها را گرفت نرخهای کاذب به تدریج حذف شد. اما اینکه قیمت مسکن از آن زمان تا کنون بالا رفته ناشی از تاثیرات بازارهای موازی شامل ارز، طلا و حاملهای انرژی است.

نمایندگان مجلس باید تحقیق کنند که علت افزایش قیمت چه بوده است.اینکه فعالان کسب و کارهای مجازی عنوان می کنند عدم درج قیمت، شفافیت را از بازار می گیرد یا از اردیبهشت تا کنون قیمتها بالا رفته، دلشان برای خریداران مسکن نسوخته بلکه فقط بازدید سایتهای خودشان برایشان اهمیت دارد. اگر قیمت مجددا به سایتها برگردد باید دوباره شاهد نرخهای کذایی و آگهی های بدون هویت باشیم.»

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

مرتبط با : اتحادیه مشاوران املاک
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز