تحصیل رایگان در دانشگاه‌های دولتی فرانسه

لست سکند

فرانسه، یکی از مقاصد اصلی متقاضیان تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی است. در صورتی که متقاضیان تحصیل، از یک دانشگاه‌ دولتی این کشور پذیرش بگیرند، هزینه‌ زیادی پرداخت نخواهند کرد. ضمن اینکه دولت فرانسه برای دانشجویان برتر و دارای رزومه قوی، بورسیه تحصیلی اعطا می‌کند که هزینه زندگی را نیز پوشش می‌دهد.

به گزارش کاماپرس، کشور فرانسه به دلیل شرایط مساعدی که برای تحصیل دانشجویان خارجی فراهم کرده، به یکی از مقاصد اصلی برای اپلای تحصیلی یا درخواست پذیرش از دانشگاه تبدیل شده است. هم اکنون بیش از 400 هزار دانشجوی خارجی در فرانسه مشغول به تحصیل هستند. یکی از دلایل جذب دانشجویان به این کشور، وجود دانشگاه‌های برتر و امکان تحصیل رایگان در آن‌ها است. البته تحصیل رایگان در کشور فرانسه به معنی عدم پرداخت هزینه نیست، بلکه هزینه تحصیل در این دانشگاه‌ها به قدری پایین است که اصطلاحا رایگان گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: تحصیل در فرانسه

در این گزارش، شرایط تحصیل رایگان در دانشگاه‌­های دولتی فرانسه و مزایای آن بررسی شده است.

اولویت پذیرش در دانشگاه‌های دولتی فرانسه

تمامی افرادی که دارای نمره آیلتس و رزومه تحصیلی و پژوهشی مناسب هستند یا حتی افرادی که چنین شرایطی ندارند نیز می‌توانند شانس خود را امتحان کنند و برای پذیرش در دانشگاه‌های فرانسه درخواست دهند. به طور کلی افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های دولتی فرانسه دارند.

راز آسمان پایتخت

افرادی که به زبان فرانسوی تسلط دارند، امکان پذیرش در دانشگاه‌های دولتی فرانسه دارند. البته متقاضیان تحصیل رایگان در فرانسه می‌توانند مدرک زبان انگلیسی ارائه دهند و برای گذراندن دوره‌های آموزشی زبان فرانسه درخواست دهند تا بتوانند به راحتی امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسوی داشته باشند.

متقاضیان تحصیل در فرانسه می‌توانند برای رایگان کردن هزینه تحصیل خود در این کشور از بورسیه‌های متنوع دولتی و دانشگاهی این کشور استفاده کنند. البته دریافت این بورسیه‌ها به مدارک تحصیلی یا هویتی خاص یا رزومه قوی نیاز دارد.

روش دیگر برای تحصیل رایگان در فرانسه، کار دانشجویی است. دانشجویان خارجی در کشور فرانسه همزمان با تحصیل، امکان کار کردن نیز دارند. حداکثر مدت زمان کار دانشجویی در فرانسه طی یک هفته 20 ساعت اعلام شده است.

تحصیل در فرانسه-کاماپرس
بیشتر بخوانید:

مزیت تحصیل رایگان در فرانسه

افرادی که بتوانند از دانشگاه‌های دولتی و حتی غیردولتی فرانسه پذیرش بگیرند، از مزایای زیر بهره­‌مند خواهند شد:

1- پذیرفته شدگان در دانشگاه‌های فرانسه می‌توانند برای همسر و فرزند یا فرزندان زیر 18 سال خود نیز پذیرش بگیرند.

2- افراد بعد از دریافت ویزای تحصیلی، امکان سفر به کل کشورهای عضو منطقه شینگن اعم از هلند، اسپانیا، لهستان، سوئد، جمهوری چک، اسلند، اسلوونی و چند کشور دیگر را بدون اخذ دوباره ویزا خواهند داشت.

3- در صورتی که دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنند و قصد تحصیل در مقطع دکترا در همین کشور داشته باشند، می‌توانند اقامت دائم کشور فرانسه دریافت کنند. در هر صورتی اخذ اقامت دائم فرانسه بعد از شش سال تحصیل و سکونت در این کشور فراهم است.

4- بسیاری از فارغ‌­التحصیلان رشته‌های مختلف بعد از اتمام دوره دانشگاهی، امکان کار در شهرهای مختلف کشور فرانسه دارند، زیرا تا حد زیادی با زبان فرانسوی آشنایی پیدا کرده‌اند و از دانش انگلیسی خوبی نیز برخوردار شده­اند؛ بنابراین پیدا کردن کار و همکار شدن با فرانسوی­ها برای آنان دشوار نخواهد بود.

تحصیل در فرانسه-کاماپرس

اخذ پذیرش تحصیلی رایگان در فرانسه با “سیم آخر”

این‌ها تنها بخشی از مزیت‌های تحصیل در فرانسه بودند. افرادی که توانسته‌اند نمره آیلتس مناسبی بگیرند یا به زبان فرانسوی تا حدود تسلط دارند، بهتر است برای ادامه تحصیل، کشور فرانسه را مدنظر داشته باشند.

در این باره نیز احتمالا کمک گرفتن از یک مجموعه معتبر و دریافت مشاوره برای اپلای در کوتاه‌ترین زمان و با پرداخت کم­ترین هزینه مطلوبیت بالایی دارد. در صورتی که قصد تحصیل رایگان در کشور فرانسه دارید، بهتر است از کارشناسان سیم آخر کمک بگیرید.

این مجموعه برای علاقه‌­مندان به اپلای تحصیلی، شرایط مشاوره رایگان فراهم کرده است. متقاضیان اپلای و اخذ ویزا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، این امکان را دارند که با ورود به وبسایت سیم آخر به آدرس simeakhar.org  روی گزینه مشاوره رایگان کلیک کرده و از این خدمات این مجموعه استفاده کنند. کارشناسان سیم آخر با توجه به شرایط متقاضیان، بهترین گزینه مهاجرتی را به آنان معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز