تحصیل رایگان در فرانسه به زبان انگلیسی

لست سکند

بسیاری فرانسه را با پتانسیل گردشگری و مکان‌های تاریخی آن می‌شناسند اما گذشته از اینکه کشور مذکور از لحاظ آثار و جاذبه‌های تاریخی و انسانی غنی است، بستر مناسبی برای اپلای تحصیلی محسوب می‌شود. این کشور دانشگاه‌های دولتی و معتبر فراوانی دارد که در سطح جهان برتر هستند. ضمنا چون دولت فرانسه امکان تحصیل رایگان را تحت شرایطی فراهم کرده، فرانسه همواره گزینه مورد توجه دانش آموزان و دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل است.

به گزارش کاماپرس، فرانسه یکی از کشورهای نامدار اروپایی است که معمولا مردم آن را با برج ایفل و خیابان‌های عریض و طویل و قدیمی پاریس می‌شناسند. هر ساله عده زیادی از توریست‌ها با هدف بازدید از جاذبه‌های این کشور باستانی، به آن سفر دارند. اما پتانسیل و امکانات فرانسه تنها به موارد توریستی محدود نمی‌شود. این کشور یکی از مقاصد مهم برای اپلای تحصیلی کلیه رشته‌ها، به خصوص حوزه مد و فشن، است. دانش آموزان و دانشجویان خارجی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند می‌توانند از طریق تحصیل رایگان یا آموزش با پرداخت هزینه شخصی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه-کاماپرس

انواع بورسیه برای تحصیل رایگان در فرانسه

امکان تحصیل رایگان در فرانسه با اخذ بورسیه فراهم است؛

  • بورسیه ای اس ان

این نوع بورسیه تحصیلی فرانسه مختص دانشجویان بین المللی رشته علوم انسانی است که به دارندگان آن ماهیانه هزار یورو کمک هزینه تحصیلی و زندگی پرداخت می‌شود.

راز آسمان پایتخت
  • بورسیه علوم پو

دانشجویان خارجی رشته علوم سیاسی، اجتماعی و روابط بین الملل که قصد ادامه تحصیل در فرانسه را دارند می‌توانند برای دریافت بورسیه علوم پو اقدام کنند. این نوع بورسیه به مدت زمان دو تا سه سال به دانشجویان بین المللی این رشته اعطا می‌شود و گیرندگان آن هر ساله بین 5 هزار تا 10 هزار یورو کمک هزینه تحصیلی دریافت خواهند کرد.

  • بورسیه دانشگاه پاریس ساکلی

بورسیه تحصیلی پاریس ساکلی مختص دانشجویان خارجی است که برای مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه اپلای می‌کنند. میزان این بورسیه سالانه 10 هزار یورو است و هزار یورو هم برای سفر و ویزا به دانشجویان آن اعطا می‌شود.

  • بورسیه بنیاد فناوری گرنوبل

موسسه فناوری گرنوبل نوعی بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در این مرکز تدارک دیده است. میزان این بورسیه در هر ترم به 5 هزار یورو می‌رسد.

  • بورسیه تحصیلی عالی

دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیل در فرانسه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند می‌توانند برای دریافت بورسیه تحصیلی عالی اقدام کنند. این بورسیه بین هزار تا 2 هزار یورو بوده و به صورت کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

فرانسه-کاماپرس

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های فرانسه

زبان رسمی کشور فرانسه، فرانسوی است و قاعدتا دانشجویانی که متقاضی تحصیل در این کشور هستند و به فرانسوی تسلط دارند به راحتی امکان آموزش، کار، تفریح و … را خواهند داشت. اما این موضوع بدان معنا نیست که افراد دارای دانش در زبان انگلیسی امکان درخواست تحصیل در فرانسه را ندارند! در حال حاضر دولت فرانسه بستری را فراهم کرده که افراد دارای نمره آیلتس مناسب و دانش زبان انگلیسی خوب می‌توانند برای بورسیه تحصیلی فرانسه و تحصیل رایگان در این کشور درخواست بدهند. قاعدتا در صورت درخواست درست و موافقت دانشگاه مورد نظرتان، تمامی دروس دانشگاهی به زبان انگلیسی خواهد بود.

شرایط تحصیل در فرانسه

افرادی که مایل به تحصیل رایگان و همراه بورسیه در دانشگاه‌های فرانسه هستند ابتدا باید در یکی از دانشگاه‌های دارای دوره تحصیلی زبان انگلیسی پذیرش بگیرند. نکته جالب توجه آن است که امکان اخذ پذیرش با نمره آیلتس 5.5 تا 6 وجود دارد. به منظور دریافت پذیرش باید مدارک سوابق تحصیلی و کاری و همچنین مدرک زبان به کارشناسان دانشگاه مورد نظر ارسال شود. پس از اخذ پذیرش باید مدارک پیشین به همراه مدرک‌ها هویتی برای سفارت فرانسه ارسال شود و در نهایت به منظور مصاحبه به سفارت مراجعه کرد.

برای تحصیل در فرانسه از سیم آخر کمک بگیرید

در صورتی که به تنهایی امکان پشت سر گذاشتن این پروسه را ندارید، بهتر است از یک مجموعه معتبر کمک بگیرید. سیم آخر به صورت کاملا رایگان مدارک متقاضیان را مورد بررسی قرار می‌دهد سپس با توجه به سن، مدرک زبان و سوابق تحصیلی متقاضی، برای وی بهترین مقصد مهاجرتی یا دانشگاهی را انتخاب می‌کند. بنابراین با کمک سیم آخر در کمترین زمان ممکن و با صرف انرژی کم امکان تحصیل در فرانسه وجود دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : سیم آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز