بیت کوین دوباره بازار رمزارز را در دست گرفت

نرخ بیت کوین پس از چند هفته متوالی بار دیگر در مرز 40 هزار و 491 دلاری قرار گرفت. قیمت این ارز دیجیتال نسبت به روز گذشته 901 دلار رشد داشته است. به نظر دلیل عمده افزایش قیمت مجدد بیت کوین، به اعتماد دوباره سرمایه گذاران مربوط می‌شود.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار رمزارزها، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، به نقل از کوین دسک، در واقع سرمایه گذاران بر این باورند که قیمت این ارز دیجیتال پایین‌تر نمی‌رود و تقریبا به ثبات نسبی رسیده است. به همین دلیل سرمایه گذاری در بازار بیت کوین افزایش پیدا کرد و همین عامل رشد مجدد نرخ این رمزارز را رقم زد.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به اعتقاد کوین دسک، نزول شدید نرخ بیت کوین به دلیل انتشار گزارش فدرال رزرو آمریکا مبنی بر رشد نرخ تورم در این کشور و شروع زود هنگام طرح افزایش نرخ بهره بانکی اتفاق افتاد. اما کم کم بازار یک روند باثباتی پیدا کرد و تاثیر روانی خبر هم از بین رفت.

بدبینی مقامات نسبت به توسعه بازار ارزهای دیجیتال

نزول یکباره نرخ بیت کوین و اتفاقات اخیر باعث شد تا بسیاری از کارشناسان دیدگاه منفی نسبت به این بخش پیدا کنند. برخی از کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی هم که از گذشته درباره بیت کوین بدبین بودند، شرایط کنونی را پررنگ‌تر جلوه دادند.

اخیرا رئیس بانک جی پی مورگان اعلام کرده که توسعه بازار رمزارزها و بازارهای مالی بدون پشتوانه نظام‌های رسمی اقتصادی، عامل اصلی ضعیف شدن ساختارهای اقتصادی کشورهای مختلف است. این بازارها کم کم موجب خواهند شد تا اعتماد مردم به نظام مالی کشورها از بین برود و سرمایه‌های زیادی نابود شوند. رئیس جی پی مورگان معتقد است که به منظور حفظ ثبات اقتصادی کشورها باید هر چه زودتر با توسعه این بازارها مقابله کرد وگرنه مشکلات زیادی در حوزه مالی ایجاد خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز