بورس روز 8 شهریور 1401/ بازار سهام در چه شرایطی به سر می برد؟

تور لحظه آخری-کاماپرس

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 3 هزار و 875 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 441 هزار و 263 واحدی رسید. اما امروز شاخص هم وزن بورس در مقایسه با دیروز 143 رشد پیدا کرد و در محدوده 410 هزار و 777 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری به 20 هزار و 273 میلیارد تومان رسید. امروز نمادهای «فولاد»، «تاپیکو» و «خودرو» بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار باز هم منفی شد و 121 میلیارد تومان پول از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهام «شستا»، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «خساپا» و «خودرو» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

اکثر کارشناسان بورسی معتقدند در حال حاضر بورس به شدت تحت تاثیر مذاکرات برجام و نتیجه آن قرار دارد و برخلاف وعده ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، معامله گران اخبار این موضوع را با دقت کامل دنبال می‌کنند. هر گاه خبر مثبتی از برجام منتشر شود، بازار سبزپوش می‌شود و معامله‌های بیشتری در این بخش انجام می‌گیرد. اما هر وقت که امیدواری‌ها درباره برجام کم می‌شود، بازار نزول را تجربه می‌کند. این مسئله به وضوح در دیگر بازارهای مالی نیز مشاهده می‌شود.

اطلاعات عمومی:

درباره سهم وساپا بیشتر بدانید

شرکت سرمایه گذاری سایپا با نماد وساپا در بازار اول، تابلوی فرعی، بورس حضور دارد. هم اکنون ارزش بازاری این سهم به 7 هزار و 920 میلیارد تومان می‌رسد. در حال حاضر شرکت‌های سایپا، ایرانی تولید اتومبیل، سایپا، و رویال صدف کیش، سهامی خاص، بیشترین سهم وساپا را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز