بورس روز 8 آذر 1401/ شاخص کل رشد کرد

لست سکند

بازار سرمایه در روز جاری باز هم رشد پیدا کرد و وضعیت آن اندکی بهتر شد. امروز شاخص کل نسبت به روز گذشته 5 هزار و 584 واحد بالاتر رفت و به مرز 1 میلیون و 414 هزار و 203 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 2 هزار و 968 واحد بیشتر شد و در محدوده 412 هزار و 653 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 7 هزار و 743 میلیارد تومان رسید. نمادهای «فملی»، «نوری» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت را روی رشد شاخص کل روز جاری داشتند. امروز باز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 37 میلیارد تومان پول از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول به سهم «خودرو»، شرکت ایران خودرو، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «آریا» و «خساپا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

از دید برخی تحلیلگران، شاخص کل بورس امروز از حالت فرسایشی خارج شد و رو به بهبود رفت. شاخص کل هم وزن نیز با عملکرد مناسب گروه‌های ماشین آلات، هتل و رستوران توانست مقاومت محدوده 410 هزار تا 412 هزار واحدی را پشت سر بگذارد و به سمت صعود بیشتر پیش برود. اما هنوز جریان معاملات بازار کم قدرت و بی‌رمق است و نتوانسته رشد چندانی را در چند روز گذشته به ثبت برساند.

اطلاعات عمومی:

آشنایی با سهم قشیر

شرکت قند شیروان قوچان و بجنورد با نماد قشیر در بازار اول فرابورس عرض می‌شود. در حال حاضر ارزش بازاری این نماد به 452 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد. شرکت‌های مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا، صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازارگردانی سینابهگزین و سه شخص حقیقی بیشترین سهم قشیر را در اختیار دارند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز