بورس روز 15 آذر 1401/ تکرار ناهماهنگی شاخص کل و هم وزن

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به روز قبل 4 هزار و 199 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 409 هزار و 404 واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن در مقایسه با روز گذشته هزار و 616 واحد بالاتر رفت و در محدوده 416 هزار و 190 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز ارزش معاملات کل بازار سهام در مرز 7 هزار و 724 میلیارد تومانی قرار گرفت. نمادهای «میدکو»، «کگل» و «وپاسار» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس روز جاری به جا گذاشتند. امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 67 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی روز جاری به سهم «خساپا»، شرکت سایپا، مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «خبنیان» و «شپنا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

بررسی عملکرد بازار بورس نشان می‌دهد که همچنان خروج پول و عدم اعتماد به بازار تداوم دارد. با وجود اینکه برخی کارشناسان به عملکرد مناسب نمادهای کوچک‌تر چشم دوخته بودند، اما باز هم این نمادها نتوانستند جریان خروج سرمایه از بورس را متوقف کنند. در صورتی که این جریان برعکس شود و حجم معاملات و تزریق پول به نمادهای بورسی افزایش پیدا کند، بازار سرمایه مجددا رونق خواهد گرفت و به مدار صعودی باز خواهد گشت.

راز آسمان پایتخت

اطلاعات عمومی:

با نماد کپشیر بیشتر آشنا شوید

شرکت پشم شیشه ایران با نماد کپشیر در بازار دوم بورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری این سهم به 776 میلیارد و 250 میلیون تومان می‌رسد. هم اکنون شرکت‌های سرمایه گذاری صدر تامین، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی کشوری، یک شخص حقیقی و شرکت مبنای خاورمیانه عمده سهام کپشیر را در اختیار دارند.

انتهای پیام

 

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز