بورس روز 10 دی 1401/ ریزش کم نظیر شاخص کل اتفاق افتاد

شاخص کل بورس در روز جاری نسبت به دیروز 56 هزار و 819 واحد کاهش پیدا کرد و به مرز 1 میلیون و 590 هزار و 495 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 11 هزار و 674 واحد کم شد و در محدوده 469 هزار و 7 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 14 هزار و 687 میلیارد تومان شد. امروز نمادهای «فولاد»، «کگل» و «فملی» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل بورس به جا گذاشتند. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار در روز جاری منفی شد و 801 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول حقیقی به سهم «بوعلی» مربوط می‌شد. بعد از آن نمادهای «وغدیر»، «نوری» و «شستا» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

به نظر کارشناسان، تعیین رئیس کل بانک مرکزی و برنامه‌های وی باعث شده تا شاخص کل بورس ریزش کم سابقه‌ای را تجربه کند. آخرین مرتبه که شاخص کل ریزش 56 هزار واحدی را تجربه کرد، به مهرماه سال 99 بازمی‌گردد. ریاست جدید بانک مرکزی در اولین اقدام خود، نرخ دلار نیمایی را 28 هزار و 500 تومان تعیین کرد. این کاهش قیمت دلار نیمایی به صورت دستوری و بازگشت آن از کانال 30 هزار تومانی به 20 هزار تومانی، شوک جدیدی به شرکت‌های بورسی وارد کرد و باعث عقب نشینی سنگین شاخص کل شد.

اطلاعات عمومی:

اطلاعاتی درباره سهم گدنا

شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک با نماد گدنا در بازار اول فرابورس حضور دارد. در حال حاضر ارزش بازاری سهم گدنا به 2 هزار و 865 میلیارد تومان می‌رسد. شرکت‌های ارزش آفرینان فدک، ریل پرواز تندر خاورمیانه و توسعه تجارت صبا منطقه آزاد انزلی بیشترین سهم گدنا را در اختیار دارند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز