حذف قرعه کشی خودرو ؛ از بورس کالا ماشین بخرید

خودرو-کاماپرس

مسئولان دولتی به دنبال این هستند تا خودرو را به بورس کالا بیاورند و از سازوکار عرضه و تقاضا، قیمت‌ها معلوم شوند. این خبری است که سخنگوی وزارت صمت از آن پرده برداشت و گفت: برخی مدل‌ها به تدریج تا آخر امسال از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار خودرو و حمل و نقل، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، کاهش تولیدات خودروسازان داخلی و ممنوعیت واردات هم باعث بر هم خوردن میزان عرضه و تقاضا شد. از سوی دیگر با سقوط روز افزون ارزش نرخ ریال، خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای مورد توجه قرار گرفت و به دنبال آن تقاضا بالاتر رفت. همه این عوامل دست به دست هم دادند تا یکی از بزرگ‌ترین بسترها برای دلالی به وجود بیاید. به همین دلیل عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شد. در سال 96 برای نخستین  بار عرضه خودرو در بورس کالا مطرح شد.

بیشتر بخوانید:

در این میان بارها موضوع عرضه آن مورد بحث قرار گرفت تا سرانجام ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ خودرو وارد بورس کالا شد تا  قیمت روز خودرو صفر میان نرخ کارخانه و بازار به مشتریان ارائه شود. گرچه یکی از اهداف عرضه خودرو در بورس کالا، کاهش قیمت خودرو در بازار و نزدیک کردن آن به قیمت کارخانه‌‌ای است اما به گفته کارشناسان احتمال اینکه در عمل چنین اتفاقی رخ دهد چندان قوی نخواهد بود. حالا در این میان سخنگوی وزارت صمت نیز با بیان اینکه قیمت خودرو در بازار آزاد قیمت‌سازی است، گفت: کسانی که می‌خواهند خودرو بخرند از طریق بورس کالا اقدام کنند.

راز آسمان پایتخت

به گفته امید قالیباف، قیمت خودرو در بازار آزاد قیمت‌سازی است. قیمت خودرو آن چیزی است که در بورس عرضه می‌شود.

سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند خودرو بخرند از طریق بورس کالا اقدام کنند. از این به بعد هم عرضه‌ها در بورس کالا تقویت می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه وزارت صمت قیمت بازار آزاد را به هیچ‌وجه قبول ندارد، گفت: یک استثنایی در تفاوت قیمتیِ عرضه و فروش خودرو در بورس کالا اتفاق افتاد که آن معامله را باطل کردیم. محصولات سایپا که کلا از قرعه‌کشی خارج شد. دو سه مدل از خودروهای ایران خودرو که قیمتش با قیمت بازار اختلاف زیادی دارد به تدریخ تا آخر امسال از شمول قرعه‌کشی خارج می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : بورس کالای ایران
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز