بورس امروز 9 خردادماه 1401/ نوری وضعیت شاخص کل را بهبود بخشید

شاخص کل بورس در روز جاری با رشد 3 هزار و 316 واحدی نسبت به روز گذشته، یک میلیون و 537 هزار و 374 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 351 واحد بالا رفت و به مرز 425 هزار و 200 واحدی رسید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، ارزش معاملات کل بازار سهام در روز جاری 159 هزار و 706 میلیارد تومان بود. امروز نمادهای «نوری»، «کچاد» و «فملی» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سومین روز متوالی منفی شد و 296 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین خروج پول حقیقی در روز جاری به سهام «وبملت»، بانک ملت، تعلق داشت. بعد از آن سهام «بپاس» و «فملی» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را به ثبت رسانند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

ثبات تصمیمات؛ چالش اصلی بورس

به نظر مسئله تغییرات اقتصادی و مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، از جمله موضوعات حائز اهمیت است. به گفته محسن خدابخش، معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، پیش بینی پذیری تصمیمات، موضوع بسیار مهمی است که در مواجه با ریسک‌های موجود باید به آن توجه کرد. در واقع اگر اعلام شود فرمول یا نرخ انرژی تا 10 سال آینده به همین میزان ثابت می‌ماند، به هیچ عنوان نباید این رقم تغییراتی داشته باشد، وگرنه شرکت‌ها و تولیدکنندگان دچار مشکل خواهند شد.

اطلاعات عمومی:

سهام کچاد در بازار سرمایه

کچاد نماد معاملاتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو است که در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس حضور دارد. ارزش بازاری این سهم در حال حاضر به 190 هزار و 519 میلیارد تومان می‌رسد. شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، سهامی عام، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات، سهامی عام، و فولاد مبارکه اصفهان از سهامداران عمده این مجموعه هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز