بورس امروز 8 خردادماه 1401/ آیا شاخص کل باز هم رشد می کند؟

ریزش شاخص کل در روز جاری سنگین‌تر شد و باز هم بورس عقب نشینی کرد. امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته با افت 19 هزار و 374 واحدی مواجه شد و به مرز یک میلیون و 534 هزار و 28 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با روز قبل 7 هزار و 697 واحد کم شد و در محدوده 424 هزار و 845 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «فولاد»، «کچاد» و «وامید» بیشترین اثر منفی را روی شاخص کل داشتند. ارزش معاملات روز جاری بورس هم به 8 هزار و 154 میلیارد تومان رسید. امروز هم تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 646 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس بیرون رفت. بیشترین میزان خروج پول مربوط به سهم فملی، شرکت ملی صنایع مس ایران، بود. بعد از آن نمادهای «فایرا» و «حکشتی» بیشترین میزان خروج پول حقیقی را داشتند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

نظر کارشناسی درباره حرکت شاخص کل

با توجه به تغییرات به وجود آمده در بازار سرمایه کارشناسان نظرات متفاوتی درباره آینده این بازار داده‌اند. ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه، در گفت و گو با اقتصاد آنلاین بیان کرده که در حال حاضر بازار دچار اصلاح از نوع زمانی شده است. مسائلی مثل احتمال قطعی برق در ماه‌های پرمصرف، رشد واقعی بازار، ریزش سود برخی شرکت‌ها بعد از حذف ارز ترجیحی و … باعث ادامه دار شدن روند اصلاح بورس شده است. اما احتمالا انتظارات تورمی در بلندمدت باعث خواهد شد که بازار به صورت متعادل رشد داشته باشد.

اطلاعات عمومی:

وضعیت سهم پتروشمی نوری

نوری نماد شرکت پتروشیمی نوری در بازار دوم بورس محسوب می‌شود. هم اکنون ارزش بازاری این سهم 107 هزار و 541 میلیارد تومان است. شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سهامی عام، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، سهامی عام، و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، سهامی عام، سهامداران عمده این نماد هستند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز