بورس امروز 22 خردادماه 1401/ پیشروی بازار سرمایه با رشد نرخ دلار

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 14 هزار و 80 واحد بالا رفت و به مرز یک میلیون و 532 هزار و 371 واحد رسید. شاخث کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز هزار و 563 واحد بیشتر شد و در محدوده 421 هزار و 429 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «نوری» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. ارزش کلی معاملات امروز بازار سهام هم به 10 هزار و 188 میلیارد تومان رسید. امروز هم ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 24 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش خارج شد. بیشترین خروج پول حقیقی روز جاری هم مربوط به «فایرا»، شرکت آلومینیوم ایران، بود که 28 میلیارد تومان اعلام شد. بعد از آن نمادهای «سامان» و «وپاسار» بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط را بخوانید:

آریاک سفر

نظر کارشناسان درباره بازار سرمایه فردا

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، بالاخره بورس بعد از دو هفته متوالی معاملات منفی که به ثبت رساند، امروز توانست به واسطه افزایش نرخ دلار روند مثبتی به خود بگیرد. اغلب کارشناسان بورس معتقدند که روند بورس در روزهای آتی هم با ادامه روند صعودی دلار مثبت خواهد ماند. در واقع نرخ دلار نیما نمی‌تواند روی جریان صعودی بازار موثر باشد و این مسئله را مختل کند.

اطلاعات عمومی:

با سهام فتوسا آشنا شوید

سهام شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان با نماد فتوسا در بازار دوم فرابورس عرضه می‌شود. در حال حاضر ارزش بازاری این نماد 854 میلیارد و 50 میلیون تومان است. شرکت‌های سرمایه گذاری صنعت و معدن اعتماد ایرانیان، گروه صنعتی و معدنی زرین خاورمیانه و همچنین مجموعه آروین تجارت ثمین، سهامی خاص، از سهامداران عمده فتوسا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
نرم افزار حسابداری
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز