بورس امروز 11 اردیبهشت 1401/ باز هم شاخص کل پیشروی کرد

لست سکند

امروز شاخص کل بورس نسبت به روز گذشته 3 هزار و 11 واحد رشد کرد و به مرز یک میلیون و 525 هزار و 450 واحدی رسید. شاخص کل هم وزن نیز در مقایسه با دیروز 4 هزار و 246 واحد افزایش پیدا کرد و در محدوده 19 هزار و 352 واحدی قرار گرفت.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ بازار بورس، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، امروز نمادهای «شبریز»، «وتجارت» و «حکشتی» بیشترین اثر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. تمامی نمادهای مربوط به گروه قند و شکر بازار بورس امروز سبز رنگ بودند و افزایش قیمت داشتند. ارزش کل معاملات امروز بازار سهام به رقم 178 هزار و 619 میلیارد تومان رسید. اما امروز بازار بورس شاهد خروج پول بود. در روز جاری ارزش خالص مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 2 میلیارد تومان پول حقیقی از این بخش بیرون رفت.

اخبار مرتبط را بخوانید:

راز آسمان پایتخت

در مجموع، در پایان معاملات امروز بورس، 289 نماد با رشد قیمت مواجه شدند و 200 نماد هم کاهش قیمتی را تجربه کردند.

بازار بورس شاهد ورود نقدینگی خواهد بود

طبق اعلام صندوق توسعه ملی، اختلافی که بین این مجموعه با صندوق تثبیت بازار در خصوص واریز 12 هزار میلیارد تومانی برای حمایت از بازار سرمایه وجود داشت، برطرف شد و قرار است این مبلغ به صورت مرحله‌ای به بازار سرمایه تزریق شود.

واریز اقساط 650 میلیارد تومانی از دیروز آغاز و گویا دو قسط به صورت یکجا پرداخت شد. اما این روند تا تسویه مبلغ تعهد شده ادامه خواهد داشت.

اطلاعات عمومی:

نماد شبریز را بشناسید

شبریز نماد بورسی متعلق به شرکت نفت تبریز است که در بازار اول، تابلوی اصلی، بورس عرضه می‌شود. براساس اطلاعات شرکت مدیریت فناوری بورس، میزان ارزش بازاری این نماد 47 هزار و 700 میلیارد تومان است. عمده سهام شبریز هم به شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان- سهامی عام- تعلق دارد.

انتهای پیام

مرتبط با : سازمان بورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز