فعالان بورس ، دلار و سکه کدام نامزد را برنده انتخابات آمریکا می دانند؟

لست سکند

رصد فعل و انفعالات بازارهای بورس، دلار و سکه در ایران حکایت از آن دارد که فعالان این بازارها برخلاف نظرسنجی های انجام شده در آمریکا، ترامپ را فرد پیروز در انتخابات ایالات متحده می دانند.

به گزارش کاماپرس، پیش بینی نتیجه انتخابات آمریکا با وجود آن که نظرسنجی ها جو بایدن را پیروز اعلام می کنند کار ساده ای نیست چرا که تجربه نشان داده همه عوامل در نظرسنجی ها قابل رصد نیست و ممکن است برخی عوامل تاثیرگذار در نظرسنجی ها ندیده گرفته شده باشد.

آنچه از وضعیت بازارهای ایران به دست می آید این است که فعالان هر سه بازار بورس ، طلا و سکه به انتخاب جو بایدن چندان امیدوار نیستند و ترامپ را پیروز انتخابات می دانند.

اقتصاد نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ازآنجا ‌که ریشه رشد بورس و دو بازار دیگر، تورم‌های انتظاری بسیار بالا است با افزایش احتمال شانس انتخاب بایدن بازارها باید نزولی باشد و وقتی بازارها رو به صعود می‌آورد می‌توان گفت اکثر معامله گران بازار تصور می‌کنند شانس ترامپ بالا رفته است.

سکه بازان شانس ترامپ را بالا می دانند

راز آسمان پایتخت

در این مدت سکه بازدهی مثبت داشته است این بازدهی در شرایطی اتفاق افتاد که طلا و دلار به‌عنوان دو متغیر اصلی ارزش ذاتی قیمت این فلز گران‌بها همسان با سکه پیش نرفته‌اند. رشد سکه با حباب یک ‌میلیون و 600 هزار تومان ناشی از این است که معامله گران احتمال می‌دهند موتورهای افزایش قیمت به‌زودی روشن می‌شود. این رفتار می‌تواند به معنای پیش‌بینی تورم بیشتر در آینده باشد. با این حساب می‌توان گفت معامله گران این بازار تصور می‌کند باوجود همه اتفاقات شانس ترامپ بالا است.

خوش بینی دلار بازان به انتخاب دوباره ترامپ

در بازار ارز نیز پس از بهبودی ترامپ از کرونا روند کاهش قیمت دلار کند شد و قیمت دلار برگشت. برخی از معامله گران می‌گویند این برگشت نمادی از این است که اکثریت معامله گران به انتخاب ترامپ خوش‌بین هستند.

 فعالان بورس هم ترامپ را برنده می دانند

در بورس گرایش معامله گران کاملاً ترامپی بود. حتی پس از ریزش بورس از قله تا همین اواخر نیز برخی از تحلیل گران بورسی با برجسته کردن شانس ترامپ تلاش داشتند روند قیمت‌های سهام را افزایشی نشان دهند؛ اما از هفته آخر مرداد تا اواسط مهر نزولی شد برخی تحلیل گران سهام می‌گویند در بورس اتفاقاتی رخ‌داده است؛ یا شانس ترامپ برای انتخابات کم شده است یا اثر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در منظر سرمایه‌گذاران کم‌رنگ شده است؛ زیرا بازدهی بورس تا این مدت همواره نزولی بوده و در هفته منتهی به 14 مهر نه‌تنها از منظر بازدهی از بازار ارز و سکه عقب بوده بلکه میزان بازدهی آن زیر صفر بوده است؛ اما از 14 مهر روند بازار تعدیل شد و از یک کف مشخص پایین‌تر نرفت. بورس از آن تاریخ در یک محدوده مشخص نوسان دارد. بسیاری از فعالان می‌گویند یکی از دلایل که بازار برای ترسیم روند منتظر مشخص شدن نتیجه آن است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

بنابراین طبق ارزیابی اقتصاد نیوز، هر سه بازار آینده خود را تحت تأثیر این اتفاق می‌دانند و همانند گرایش عمومی مردم تصور می‌کنند که ترامپ پیروز انتخابات است. برای همین دلار و سکه روند افزایشی دارند و بورس در برابر اصلاح مقاومت می‌کند.

اخبار مهم مرتبط را بخوانید:

برای دسترسی سریعتر به اخبار مهم  روز، عضو کانال تلگرام کاماپرس شوید. برای عضو شدن اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

1 دیدگاه برای “فعالان بورس ، دلار و سکه کدام نامزد را برنده انتخابات آمریکا می دانند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز