بهترین پیشنهاد سفر برای تعطیلات خرداد

بهار با وجود مناسبت‌های مختلف، فصل خوبی برای سفر و دیدن آثار طبیعی و جاذبه‌های مختلف شهرهای مختلف کشور است. اردیبهشت ماه از نیمه گذشته و کم کم خردادماه و تعطیلات آن از راه می‌رسد. در این ماه چند روز تعطیلی هست که فرصت مناسبی برای سفر به حساب می‌آید.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ تفریح و گردشگری، اینستاگرام کاماپرس را دنبال کنید. از اینجا وارد شوید.

به گزارش کاماپرس، فصل بهار انواع مناسبت‌ها، از گلاب گیری کاشان گرفته تا روز شیراز و دیگر مناسبت‌های گردشگری را در خود دارد. این روزها بازار سفر به کاشان، شیراز و اصفهان حسابی گرم است. گلاب گیری طبیعی کاشان که توریست و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. روز مخصوص شیراز که باعث مسافرت افراد زیادی به این منطقه می‌شود؛ گذشته از این افراد بسیاری اردیبهشت و خرداد را برای گردشگری در شیراز انتخاب می‌کنند تا از عطر بهارنارنج‌ها سرمست شوند. البته بسیاری از مردم بومی شیراز معتقدند که زیبایی و آب و هوای این شهر در اردیبهشت و خرداد حال و هوای دیگری دارد.

برای تعطیلات خرداد ماه کجا برویم؟

اصولا اولین گزینه برای سفر یک یا چند روزه، به خصوص برای تهرانی‌ها و حاشیه نشینانش، شهرهای شمالی است. افراد ترجیح می‌دهند در فصل بهار و گرمای خردادماه، به مناطق سردسیر و ییلاقی شهرهای شمالی همچون روستای فیلبند سفر داشته باشند و از آب و هوای طبیعی و جاذبه‌های این مناطق استفاده کنند. مقصد هر کجا که باشد، به هر حال مسافران اگر بخواهند یک مسافرت خوب و اقامتی بی‌دغدغه را تجربه کنند، باید از همین حالا برای سفر ماه آینده خود دست به کار شده و مکانی مناسب را رزرو کنند؛ چون اصولا گزینه‌های دقیقه نودی چندان دلچسب نخواهند بود.

آریاک سفر

البته اگر قصد مسافرت با اتومبیل شخصی در میان نباشد، رزرو بلیط، تور و … از یک آژانس گردشگری مناسب نیز به کرایه کردن اقامتگاه اضافه می‌شود. با توجه به افزایش حجم سفرها در فصل بهار و به منظور تجربه یک سفر خوب با امکانات درخور، حتما باید نسبت به تمامی موارد سفر از خرید بلیط هواپیما تا رزرو هتل، اقامتگاه و … دقیق بود و برای آن برنامه ریزی کرد.

مسافرت با یک تور خوب

اگر قصد دارید با تور به مسافرت بروید و گلاب گیری طبیعی کاشان، طبیعت شیراز، اقلیم کردستان و دیگر مناطق کشور را مشاهده کنید، باید حتما به شرکت‌های مسافرتی معتبر سر بزنید. سفرهای کوتاه اغلب با تور به صرفه‌تر هستند. چون دیگر نیازی به استفاده از اتومبیل شخصی نیست و افراد دغدغه رزرو یک مکان مناسب برای مسافرت کوتاه را ندارند. ضمنا می‌توان از حداقل وقت، بیشترین استفاده را کرد و در مدت کوتاه از اغلب آثار و طبیعت مناطق مختلف بازدید داشت. مجموعه‌های خوبی هستند که برای مسافرت‌های کوتاه، تورهای مناسبی را ارائه می‌دهند.

سفر با خانواده و رزرو محل اقامت

اما در صورتی که فردی بخواهد با خانواده و اتومبیل شخصی مسافرت کند، باید به فکر یک محل اقامت خوب باشد. در حال حاضر به جز هتل و ویلا، مکان‌های مناسبی برای اقامت وجود دارد که اقامتگاه بومگردی نامیده می‌شوند. اقامتگاه‌های بومگردی در واقع خانه‌هایی با بافت سنتی هستند که به سبک معماری گذشته هر شهر ساخته شده‌اند. مثلا اغلب اقامتگاه‌های بومگردی شمال کشور به صورت کلبه جنگلی و چوبی هستند اما در مناطق جنوبی از ترکیب کاه‌گل با تیرک‌های چوبی و …. ساخته شده‌اند. معمولا در اقامتگاه‌های بومگردی افرادی بومی و باسابقه به عنوان راهنمای سفر حضور دارند تا گروه‌های تور و مسافران را همراهی کنند. افرادی که مایل هستند طبیعت را به شکل بکر ببیند و سفری فراموش نشدنی را تجربه کنند، می‌توانند در این اقامتگاه‌های بومگردی سکونت داشته باشند. منتهی به دلیل ظرفیت کم این اقامتگاه‌ها در هر شهر، باید از قبل رزرو انجام شود؛ خوشبختانه برخی از سایت‌های معتبر فعال در حوزه اقامتگاه، کار را راحت کرده‌اند و به سادگی چند کلیک می‌توان مکان مورد نظر را، از هتل و آپارتمان گرفته تا ویلا و اقامتگاه بومگردی، رزرو کرد.

چطور برای یک سفر خوب در خرداد برنامه ریزی کنیم؟

شرکت‌های معتبری برای رزرو بلیط هواپیما و اقامتگاه‌ها و همچنین هتل‌ها هستند که مسافران را تا پایان سفر همراهی می‌کنند و نسبت به ارائه خدمات مناسب حساسیت دارند. این مجموعه‌ها صفر تا صد خدمات سفر را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. بعضی از این مجموعه به منظور رفاه حال بیشتر مشتریان و برای اینکه از اتلاف وقت آن‌ها جلوگیری کنند، امکان رزرو کلیه خدمات سفر را از طریق اینترنتی فراهم کرده‌اند. برخی از آن‌ها هم اپلیکیشن مخصوص خود را دارند که ضمن ارائه خدمات مناسب مسافرتی، اطلاعات تمامی تخفیف‌ها، تورهای مناسب و … را به مشتریان خود ارائه می‌دهند. پس افرادی که قصد سفر دارند با مراجعه به یکی از این سایت‌ها و گرفتن مشاوره رایگان برای انتخاب بلیط و اقامتگاه‌ها می‌توانند برنامه یک مسافرت بی‌دغدغه را بچینند. معمولا سایت‌های معتبر به طور کامل اطلاعات خدمات هواپیمایی، محل اقامت یا هتل و … را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

مرتبط با : کجارو
نرم افزار حسابداری
آیرومارت-کاماپرس
ایمالز
آسیاتک
آریاک سفر
کاراپلاس-کاماپرس
همراه مکانیک-کاماپرس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز