بهترین پارک های مشهد برای سفر خانوادگی

بهترین-پارک-مشهد-کاماپرس
تورهای مسافرتی لحظه آخر

مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران شناخته می­شود و اغلب افراد برای زیارت امام هشتم، قصد عزیمت به آن‌جا را دارند؛ با این حال، این شهر جاذبه‌های گردشگری بکری را در خود جای داده که نباید از آنها غافل ماند. یکی از مکان‌ های دیدنی که لحظات خوشی را در طی این سفر معنوی برای مسافران به ارمغان می‌آورد، پارک ‌های مشهد است.

کاماپرس در این گزارش، بهترین پارک‌هایی را که در تور مشهد نباید از دست داد، معرفی ‌کرده است.

 پارک ملت مشهد

پارک ملت در غرب شهر مشهد واقع شده و بیش از 35 هزار درخت کهنسال زینت‌بخش آن است. در ضلع شمال شرقی بوستان ملت، دریاچه‌ای تعبیه شده و در ضلع غربی آن نیز زمین‌های ورزشی قرار گرفته است. این زمین‌ها مجهز به بزرگترین استخر رو باز مشهد با مساحت 1250 مترمربع و گنجایش 400 نفر است.

بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه با قطر 80 متر به همراه زمین چمن فوتبال، والیبال و بستکبال از دیگر امکانات این بوستان به شمار می‌روند. این پارک دارای قسمتی سرپوشیده به همراه تجهیزات ورزشی است که برای استفاده بانوان ایجاد شده است. پارک ملت به صورت 24 ساعته باز است و بازدید از آن هزینه‌ای ندارد.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

پارک مینیاتوری مشهد

این پارک اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور محسوب می‌شود که 58 سمبل فرهنگی و مذهبی از سراسر ایران را به نمایش می‌گذارد. ماکت‌‌های آرامگاه فردوسی، تخت جمشید، سدکارون، راه‌آهن مشهد، روستای کندوان و آرامگاه عطار در این بوستان طراحی و قرار داده شده است.

از دیگر امکانات این پارک زیبا می‌توان به پیست مسابقه برای ماشین‌های کنترلی، دریاچه، زمین بازی، شهربازی، رودخانه، شربت‌سرا و تراس تماشا به ارتفاع 15متر اشاره کرد. با تهیه بلیط از ساعت 8 صبح تا 22:30 شب می­توان از این پارک استفاده کرد.

پارک خورشید از بهترین پارک‌های مشهد

پارک خورشید در منطقه‌ای به نام کوهسار قرار دارد و از آنجایی که ضلع شمالی این پارک به بلوار هاشمی مشهد ختم می‌شود، به نام بام هاشمیه نیز شناخته می‌شود. اگر علاقه­مند به ورزش در سکوت و آرامش هستید، مسیرهای کوهستانی، درختکاری و تله‌کابین در بخش طبیعی این پارک، گزینه مناسبی برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری محسوب می‌شود.

در بخش‌های مختلف این پارک امکاناتی از قبیل آلاچیق، باربیکیو، پارکینگ، زمین بازی، آلاچیق و بوفه وجود دارد؛ از این رو گزینه مناسبی برای پیک‌نیک به همراه خانواده به شمار می‌رود. از طرفی شهربازی پارک خورشید در روزهای پنجشنبه و جمعه امکان بازی کودکان با بادکنک‌های رنگی را فراهم می‌کند.

پارک میرزا کوچک‌ خان مشهد

پارک میرزا کوچک خان در همسایگی حرم امام رضا (ع) و در نزدیکی میدان 17 شهریور مشهد واقع شده است. نزدیکی پارک به بارگاه رضوی سبب شده که عده زیادی از زائران از آن به عنوان استراحتگاه استفاده کنند. این پارک از امکانات ورزشی و تفریحی متنوع مانند دستگاه‌های ورزشی با تجهیزات بدنسازی، دوچرخه، استخر، آبنما و آبراهه، کتابخانه، وسایل بازی، سوپرمارکت و سرویس بهداشتی برخوردار است.

فضای سبز این پارک، سنگ‌فرش شده است که رفت و آمد را آسان می‌کند. از سویی دیگر سکوهای مخصوصی که در پارک میرزا کوچک خان تعبیه شده، امکان برپایی چادر را در آنجا فراهم می‌کند.

پارک وکیل آباد مشهد

پارک وکیل آباد در گذشته به پارک میرطراز شهرت داشته است. حاج حسین ملک در سال 1348 این پارک را به همراه قنات موجود در آن، وقف مردم کرده است. پارک وکیل ‌آباد با داشتن رودخانه‌های فصلی، درختان کهنسال و قنات از بهترین پارک‌ های مشهد و مناطق دیدنی این شهر به شمار می‌رود.

تنها باغ وحش مشهد در این پارک قرار گرفته و باغ گیاه‌شناسی، سینما پنج بعدی، زمین تنیس و فوتبال دستی از امکانات پارک وکیل آباد محسوب می‌شود. ضمن اینکه به تازگی پارک بانوان وکیل آباد نیز در این مکان احداث شده و جزو سه پارک بانوان برتر مشهد است.

سفر به مشهد با «راز آسمان پایتخت»

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری راز آسمان پایتخت به دلیل ارتباطات گسترده و مدام با ایرلاین‌های داخلی و خارجی، گارانتی هتل در سراسر ایران و البته برخورداری از تیم حرفه‌ای و باتجربه، گزینه مناسبی برای سفرهای شما به شمار می‌رود. اطلاعات تکمیلی درباره این آژانس مسافرتی و خدماتی که توسط آن ارائه می‌شود، در وبسایت www.asemanpaytakht.com  قابل مشاهده است.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
ایده سبز
دادپویان
اوج آرام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز