بناهای تاریخی که در تور مشهد باید ببینید

تورهای مسافرتی لحظه آخر

مشهد، شهری که بیشتر با حضور بارگاه امام هشتم و آرامگاه فردوسی زبانزد عام و خاص است  و کمتر کسی با دیگر جاذبه های گردشگری این شهر آشنایی دارد. در مشهد بناهای تاریخی و قدیمی زیادی وجود دارد که اگر علاقه‌مند به دیدن آثار تاریخی باشید، می‌تواند بسیار جذاب باشد.

کاماپرس در این گزارش، تعدادی از بناهای تاریخی که در تور مشهد باید از آنها دیدن کنید را معرفی کرده است.

تور مشهد-کاماپرس

چهار طاقی بازه هور

یکی از بناهای تاریخی مشهد، چهار طاقی بازه هور نام دارد که بر اساس اسناد تاریخی، قدیمی‌ترین چهار طاقی ایران و همچنین کهن‌ترین گنبد جهان به شمار می‌رود. این بنا که در زمان ساسانیان ساخته شده، در 70 کیلومتری جنوب غرب مشهد و نزدیک روستای رباط سفید قرار دارد.

دانستن علت نامگذاری بنای چهار طاقی بازه هور نیز خالی از لطف نیست. بازه هور به معنای قسمتی از دیواره  کوه است که خورشید از میانه آن طلوع کرده و منظره زیبایی را خلق می‌کند.

راز آسمان پایتخت

تور مشهد-کاماپرس

گنبد هارونیه

گنبد هارونیه، بنایی آجری به شکل مربع و تنها اثر به جا مانده از شهر طوس است که گردشگران را به سوی خود فرا می‌خواند. از آنجایی که سنگ بنای یادبود امام محمد غزالی در این بنا گذاشته شده، به نظر می‌رسد که گنبد هارونیه، مدرسه یا خانقاهی مرتبط با وی باشد. معماری خاص این بنا توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. گنبد هارونیه در 25 کیلومتری شمال غرب مشهد و در ورودی شهر طوس واقع شده و یکی از بناهای تاریخی زیبایی است که در سفر به مشهد می‌توانید از آن دیدن کنید.

تور مشهد-کاماپرس

برج رادکان

برج رادکان، بنایی از جنس آجر با گنبد مخروطی است که توسط خواجه نصیرالدین طوسی در دوران ایلخانان ساخته شد. تزئینات و خلاقیت به کار رفته در ساخت این برج، آن را به یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی مشهد تبدیل کرده است.

تور مشهد-کاماپرس

کلیسای مسروپ مقدس

ساخت کلیسای مسروپ مقدس به سال 1941 برمی‌گردد. این اثر تاریخی که به دوران پهلوی مربوط می‌شود، به نام کلیسای 10 دی نیز معروف است. کلیسای مسروپ مقدس شامل یک ساختمان اصلی است که روی آن دو گنبد مخروطی شکل قرار گرفته و ناقوسی در بالای ورودی آن دیده می­شود. در کنار این کلیسا، مدرسه ارامنه قرار دارد که می‌توانید از آن هم دیدن کنید. اگر به بازدید از مکان‌های تاریخی ‌ـ ‌‌‌‌مذهبی علاقه­مند هستید، کلیسای مسروپ مقدس، یکی از گزینه‌هایی است که در تور مشهد باید به سراغشان بروید.

حمام موزه شاه

این بنای تاریخی که مربوط به دوره صفویه می‌شود، یکی از جاذبه‌های تاریخی مشهد است که می‌توانید از آن دیدن کنید. در گذشته، حمام موزه شاه در حاشیه بازار بزرگ و یک مسجد قرار داشت و اکنون با توسعه حرم امام رضا (ع)، در جنوب غربی صحن جامع رضوی قرار گرفته و به موزه مردم شناسی تبدیل شده است. شما می‌توانید بخش‌های مختلف این حمام را که شامل سربینه، گرم خانه و سقف‌های گنبدی اندرونی و بیرونی است، از نزدیک تماشا کنید.

بازدید از این بنا را می­توان از بخش سربینه شروع کرد که بزرگ‌ترین و زیباترین بخش این حمام است. هشت ستون سنگی این حمام، گنبد را حمل می‌کند که لذت تماشای آن، با یک دوربین عکاسی ماندگار می‌شود.

تور مشهد-کاماپرس

برج اخنگان

برج اخنگان در کنار روستایی به نام تابران بنا شده و یکی از آثار تاریخی ثبت شده ملی ایران محسوب می‌شود. در مورد زمان ساخت این برج اختلاف نظر وجود دارد؛ به طوری که بعضی مورخان، زمان ساخت آن را به دوره ایلخانان و بعضی به دوره تیموری نسبت می‌دهند. معماری خاص و تزئینات این برج بسیار چشم نواز است و تماشاگران این بنای تاریخی، طراح گمنام آن را تحسین می‌کنند. گنبد مخروطی زیبایی که بالای این برج قرار گرفته، آن را زیباتر کرده است. برج اخنگان، یکی از جاذبه‌های تاریخی مشهد است که فرصت دیدنش را نباید از دست داد.

تور مشهد-کاماپرس

رزرو تور مشهد با “راز آسمان پایتخت”

آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت در تلاش است که با ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری به مسافران، برای آنان سفر خوشی را رقم بزند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع تور مشهد می‌توانید به وبسایت  www.asemanpaytakht.com مراجعه کنید. در صورت نیاز به ارتباط مستقیم با پشتیبانی و کارشناسان این مجموعه نیز می‌توانید با شماره تلفن 02157691000 تماس بگیرید.

انتهای پیام

مرتبط با : راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز