بهترین فناوری‌ های خودرو در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۴

لست سکند

نمایشگاه «سی ای اس» (CES) هر ساله در لاس‌ وگاس تمام محصولات جدید وابسته به فناوری را به نمایش می‌گذارد. این محصولات وسایل آشپزخانه تا خودرو را شامل می‌شود.

کاماپرس در این مطلب به معرفی بهترین فناوری‌های خودرو در این نمایشگاه می‌پردازد.

برای دسترسی سریع‌تر به اخبار داغ، تلگرام و توییتر کاماپرس را دنبال کنید.

هوندا سری زیرو

هوندا با رونمایی از این مدل اثبات کرد که آمادگی آن را دارد تا با قدرت کامل وارد دنیای خودروهای تمام الکتریکی شود. این خودرو بیشتر بخاطر طراحی خاص و مستطیل مانندش مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت‌‌ه و عرضه آن احتمالا در سال ۲۰۲۶ در آمریکا آغاز می‌شود.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

چت جی‌پی‌تی برای فولکس واگن

فولکس واگن رسما اولین خودروسازی است که هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی را به سیستم اطلاعات و سرگرمی خود اضافه کرده است. این قابلیت به رانندگان این امکان را می‌دهد تا در حین رانندگی سوالات موردنظر خود درباره مسیر یا رزرو را برای ربات مطرح کنند.

صندلی هارمن سونیک

این شرکت برای ایجاد یک محیط صوتی جداگانه و شخصی‌سازی شده برای هر سرنشین اقدام به توسعه پخش‌کننده‌های صوتی بر روی صندلی‌ها کرده که به راحتی جایگزین بلندگوهای روی در و‌ بقیه بخش‌ها می‌شود.

پارک از راه دور بی ام و

این‌ ویژگی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان می‌تواند زحمت پارک کردن در جای مناسب را برای رانندگان کاهش دهد. این فناوری فوق پیشرفته که با وای فای کار می‌کند، می‌تواند پس از رسیدن به مقصد و با کمک یک اپراتور، کنترل را به دست گرفته و بهترین نقطه را برای پارک خودرو پیدا کنند.

شیشه جلوی لمسی

همزمان با پیشرفت فناوری، انتظارات از امکانات خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند. رانندگان می‌خواهند خودروها به‌عنوان دفتر کار سیار، سالن کنسرت، سینما، راهنمای راه، دستیار دیجیتال و سیستم بازی عمل کنند. برای عملی کردن این وظایف حتی بزرگترین صفحه نمایش‌های خودرو نیز کافی نبود، بنابراین کارشناسان تمام شیشه جلو خودرو را به یک صفحه نمایش لمسی و پیشرفته مبدل کردند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز